Firewall router uit / wel NIS 2003: genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Ik neem aan dat ik na het uitzetten van de firewall op mijn router (anders werkt msn niet) ik vanwege NIS2003 op beide computers toch beveiligd ben. Klopt dit????
 
Ja en nee, een firewall houd inkomende en uitgaande verkeer in de gaten op bepaalde poorten en aplicaties, dit doet NIS niet helemaal het zelfde, deze zal er alleen voor zorgen dat je bepaalde siteniet mag bezichtigen en uit mijn hoofd houdt hij wel een aantal banners tegen maar ik werk er niet meer, mag ik vragen wat voor firewall je had.
Je kunt in bijnaelke firewall wel aangeven dat bepaalde aplicaties wel mogen werken onder Windows zoals een MSN
 
Geplaatst door jjw
Ja en nee, een firewall houd inkomende en uitgaande verkeer in de gaten op bepaalde poorten en aplicaties, dit doet NIS niet helemaal het zelfde, deze zal er alleen voor zorgen dat je bepaalde siteniet mag bezichtigen en uit mijn hoofd houdt hij wel een aantal banners tegen maar ik werk er niet meer, mag ik vragen wat voor firewall je had.
Je kunt in bijnaelke firewall wel aangeven dat bepaalde aplicaties wel mogen werken onder Windows zoals een MSN

In Norton internet security zit een ingebouwde firewall :confused:
 
Dat bedoel ik dus ook. Is mijn firewall van NIS voldoende? Ik heb die van mijn router namelijk moeten uitschakelen om normaal msn te kunnen gebruiken.
 
Als er een ingebouwde firewall in zit dan zal het wel goed zijn, ik ken die functie niet onder NIS en weet dus niet hoe die firewall functioneert.
Als er wordt gevraagd voor elke aplicatie of deze wel of niet het internet op mag en als jij spceciafiek toestemming kan geven voor die aplicaties dan is er niets aan de hand.
 
Ik heb zelf NIS 2004 en de firewall bevalt me prima.:thumb:
 
Vraag blijft:

NIS met antivirus en firewall is toch genoeg, als ik de firewall van de router uitgeschakeld heb?
 
Antwoord is:

Ja is genoeg bescherming
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan