marloes72
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 apr 2007
De computer van mijn moeder met Windows XP Home geeft bij het opstarten steeds de melding dat de Windows Firewall uitgeschakeld is. Deze melding verdwijnt vanzelf weer en de Firewall is dan ook gewoon ingeschakeld als je in het beveiligingscentrum kijkt. Ik heb al van alles geprobeerd en de computer ook gescand met AVAST 5 free, Malwarebytes en Spybot, die allen niets vinden. Wat kan de oorzaak zijn? Hoe kan kan ik het oplossen? Of kan het geen kwaad? Wat me wel opvalt is dat de computer bij het opstarten eerst aangemeld wordt bij Skype, daarna verschijnt de Firewall melding, en daarna gaat AVAST pas volledig draaien, waarna de Firewall melding weer verdwijnt. (Dit lijkt bovendien me een beetje de verkeerde volgorde. Of niet?) Avast draait al veel langer op deze computer (zonder problemen), dus lijkt niet de oorzaak. Ik heb Skype eraf gehad en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niets. Mijn moeder dacht dat het er iets mee te maken had, want ze had in Skype een melding gehad dat ze iets kon downloaden en dat had ze gedaan maar kort daarna ook weer onderbroken. Ik heb geen idee wat dat geweest is en zij zelf ook niet. Een ander probleem was dat Internet Explorer steeds vast liep. Dat lijkt nu opgelost door het uitschakelen van een aantal invoegtoepassingen (o.a. Skype; die gebruikt ze toch niet), maar dat zal de praktijk moeten leren. Misschien heeft het iets met elkaar te maken.....
De computer is zowel qua besturingssysteem als qua software helemaal up to date.
De computer is zowel qua besturingssysteem als qua software helemaal up to date.
Laatst bewerkt: