Firewall uitzetten HOE??

Status
Niet open voor verdere reacties.

griekel

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2009
Heren,

Een vreemd probleem doet zich voort bij mijn computer. Mijn computer is nog voorzien van XP. Wrkt goed.
Nu wil ik de Firewall even uitzetten i.v.m. een programma dat ik dient te downloaden voor school. Oke tot zover is het duidelijk bij mij. Nu ga ik naar Cofiguratie scherm, Beveiligingscentrum en krijg dan Firewall is ingeschakeld.
Nu zou er onderaan een tabje moeten zitten waarmee ik de Firewall kan uitzetten en aanzetten. Echter dat zit er niet!!

Er zit alleen Internetopties en Automatische update's.

Hoe krijg ik die Firewall uit. Ik heb al bij Uitvoeren : firewall.cpl ingetypt maar dat vindt die niet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder al te moeilijke dingen. Ben niet zo'n computertechneut dus...

Wie kan me helpen??

Thx griekel

griekel

Staat er in het beveiligscentrum helemaal onderaan niet beveiligingsinstelling beheren in ,en dan een icoontje van windows firewall.
Maar je kunt dat icoontje ook buiten die beveiligingscentum aankliken en de windows firewall uitzetten.

Thats all there is.

Start, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het 'Hamertje'-knopje
Klikken op Reinstall Windows Firewall en dan op Go klikken
Let op dat hierna de instellingen van de Windows Firewall weer op standaard staan (dus ingeschakeld en evt. uitzonderingen zijn niet meer aanwezig/geactiveerd (zie tabblad Uitzonderingen in Start -> Uitvoeren -> Firewall.CPL na de herinstallatie))

Succes,

Tijs.

Mocht bovenstaand niet lukken om wat voor een reden dan ook,

Klik op start / uitvoeren.

Type CMD <Enter>

Type in: NETSH FIREWALL RESET<Enter>

Dit reset al je firewall instellingen terug naar default.

Dit werkt, indien je beheerder bent van je machine...
Uit bovenstaand verhaal ben ik daar nog niet zeker van.

Anyways: Whatever works.

Suc6:thumb:

firewall uitzetten

Hallo,

De reacties die jullie hebben gegeven werken/helpen helaas niet.

Die firewall is niet uit te zetten, ik heb nu norton verwijderd, explorer 8 geinstalleerd en nog werkt het niet.

Ik heb de school maar om een oplossing gevraagd.

Ik kom er niet uit.

Bedankt voor jullie reactie;s

Griekel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan