firewall van sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik heb de firewall van SP2 uitgezet omdat ik een router heb (is goed toch???). Maar nu krijg ik elke keer een popupscherm dat de firewall niet ingeschakeld is, en dat ik ernstige risico's loop.
Ik ga er van uit dat de firewall van mijn router voldoende is, maar hoe kan ik er voor zorgen dat die popup niet meer komt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Vraag is of de firewall van je router wel voldoende is ?

Ik zou hem alleen uitschakelen als je iets gebruikt als Norton,McAfee Personal Firewall of.. of ...

Uitschakelen kan dmv:

Beveiligingscentrum/informatiebronnen/meldingen van het beveiligingscentrum instellen vervolgens " meldingen voor de firewall uitschakelen.
 
Hoi, dat weet ik niet of die router wel voldoende is.
Ik heb alleen Norton Anti virus.
Krijg ik verder geen problemen met mijn internet verbinding als ik de router van XP ook aanzet??
 
Lerosa,
Ik gebruik ook alleen de firewal van mijn router (draytek)
Computers lopen probleemloos. (2 laptops en 1 normale)
Ook ik heb de firewal van xp sp2 uitgezet, irri ding.
 
Geplaatst door puppie
Lerosa,
Ik gebruik ook alleen de firewal van mijn router (draytek)
Computers lopen probleemloos. (2 laptops en 1 normale)
Ook ik heb de firewal van xp sp2 uitgezet, irri ding.


Dus volgens jou kan het geen kwaad om zonder firewall van XP te draaien???
 
de meldingen kun je uitschakelen in beveiligingscentrum bij : meldingen van beveilgingscentrum inschakelen ,
hier de vinkjes van weghalen waar je geen melding van wil krijgen.
 
Volgens Mij kan het geen kwaad.
Voordat sp2 er was had je ook geen firewal, ja ik weet dat er 1 inzat maar iedereen zette die toch uit.

Ik heb mijn computers pas nog via een hijack na laten kijken en er was eigenlijk niks aan de hand.

Op dit moment loopt er nog een hijack log van mij, is wel een computer van een kennis, en daar staat de firewal van xp wel ingeschakeld. Die computer heeft meer problemen dan ik met mijn router.

Ja en wat is nu wijs........
 
Ja daarom, hiervoor had ik hem ook uitgeschakeld, dus ik laat het maar zo.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.:thumb:
 
Dankje Nanette voor de link, ik heb ondertussen een scan gedaan, er deze 2 poorten staan open:

Port Description Status

ICMP Ping Ping.
Ping is a network troubleshooting utility. It asks your computer to acknowledge its existence. If your computer responds positively to a ping, hackers are more likely to target your computer.


445
Windows NT / 2000 SMB. A standard used to exchange Server Message Blocks, and can be exploited in multiple ways, including gaining your passwords.


Iemand enig idee of dit kwaad kan, ik werk wel met programma's als soulseek en azureus... daar moet je uiteraard poorten voor openzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan