Firewall van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

weiqogas

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Ik heb een nieuwe laptop besteld en mijn geld is daarom op.

In mijn omgeving heb ik gevraagd welke gratis firewall en antivirus ik het beste kan gebruiken.
Mij is de windows firewall en de Avast aangeraden. Is dit voldoende of is er een betere combinatie?

Mijn vraag komt voort uit de opmerkingen dat ik beter niet verschillende aintivirusprogramma's en firewalls moet installeren en verwijderen. Hierdoor zou je een trage computer krijgen. Is dat werkelijk zo?

Alle hulp/adviezen zijn zeer welkom, ook als het andere programma's zijn.

Je mag maar 1 virusscanner op een windows systeem installeren, anders gaat er het een en ander fout waardoor het systeem vervelend traag word. Dan is het vaak een hele klus om een van de virusscanners weer te verwijderen. Avast(de gratis versie) is in combinatie met windows firewall een prima beveiliging tegen allerlij gevaren op het internet. Daarnaast is het best belangrijk om je systeem regelmatig schoon te maken met bijv cleaner, en misstaat het niet om je systeem regelmatig te scannen met bijvoorbeeld het programma malwarebytes anti malware.

@TS,

Het klopt dat meerdere anti-virus programma's en firewall's elkaar gaan storen en verhinderen.
Daarom is het raadzaam om 1 anti-virus programma en 1 firewall te gebruiken.

De Windows Firewall van Windows 7 en Hoger is voldoende en doet hetzelfde als die van software-makers o.a. Comodo alleen heb je bij Comodo ruime geavanceerde opties die je in de Windows Firewall niet hebt. De Windows Firewall is dan ook voldoende.

Gratis anti-virus programma's:

Avast!
AVG
Avira AntiVir
Microsoft Security Essentials
Comodo (Met geïntrigeerd Firewall)
ZoneAlarm (Met geïntrigeerd Firewall)

Zelf gebruik ik AVG Internet Security 2014 en deze bevalt me prima, geen vertragingen en dergelijke.
Voorheen had ik Norton Internet Security en door dit product merkte ik wel eens vertragingen vooral bij downloads.

Avast gratis virusscanner en Zonealarm Free firewall heb ik op alle systemen en nog nooit problemen me gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan