firewall voor beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.

molens

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Als beginner gebruik ik tot nu toe Windows firewall. Nu lees ik regelmatig dat dat deze niet voldoende beschermt. Is dat juist? Wat is dan voor mij een gratis alternatief?

Kwam nog uit je vorige antwoord :)

Voor de rest sluit ik me bij het advies van Comodo aan.:thumb:

Maak je toevallig gebruik van router op een eventueel thuisnetwerk?
Zo ja, hier zit een mega goeie firewall ingebouwd...

Ik heb een router van Netgear voor mijn thuisnetwerk. Hoe kan ik zien of de firewall in mijn router is ingeschakeld?

Ga naar het controle paneel van de router..Het adres van je router staat in de handleiding...
Meestal 192.168.1.254 of 127.0.0.1
Even controleren in de manual...
ALs je die open hebt staat er (sorry, ik ken niet alle controle panelen van buiten) over de firewall en de beveiliging ervan...
Houd er rekening mee dat als je de firewall op strenge beveiliging zet, dat je dan waarschijnlijk alleen maar msn en internet explorer kunt gebruiken.. Je zult moeite krijgen met games over internet en bijvoorbeeld je downloadprogrammas...
Maar probeer eerst maar eens die firewall te controleren...de rest komt daarna

Goodluck

Processen beschermen?

Hi,

Ik heb nooit echt gebruik gemaakt van Firewall's, wel rdelijk ervaren gebruiker. Ben nu eea. aan het uitzoeken. Het vaakste komt toch naar voren dat ZoneAlarm een goeie is. Wat ik echter graag zou willen is dat ik ook de actieve processen kan beheren en op eoa manier kan zorgen dat er geen processen kunnen draaien zonder dat ik ze goed geheurd heb. Naar mijn idee heb ik dan volledige controle op de lopende processen en kan er nooit onnodige rommel tussen komen. Klopt dit en kan dit met ZoneAlarm..

Thanks alvast!!

Grtz.

Deze vraag kan ik niet beantwoorden. Misschien zijn er anderen die kunnen helpen!! Succes!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan