Firewall windows vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coralievil

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Hallo,

Ik heb een dringend probleem met mijn firewall.
Een maand of 2 geleden kreeg ik trojanen binnen, die heb ik wel opgespoord maar ik kon deze niet verwijderen. Daarna ben ik er met behulp van PC tools achter gekomen dat ik een trojaan downloader op de computer heb zitten. Ook deze kon ik niet herstellen of verwijderen. Een maand later besloot ik mijn oude firewall Norman eraf te gooien en AVG erop te zetten. Omdat Norman niet aan mijn verwachtingen voldeed. Toen ging alles helemaal mis. Ik kreeg geen verbinding meer met het internet door de firewall. Die blokkeerde ineens alles. Toen ik de regels voor binnenkomende verbindingen wou aanpassen kreeg ik ineens errors van een 1 of ander programma MMC. Daar probeerde ik vanalles aan te veranderen maar zonder succes. Please help me!

Groetjes.

Toen je nog norman had geïnstalleerd met de norman firewall schakelt windows zelf automatisch je windows firewall uit. nu hebt je de norman firewall verwijdert en springt in 1 keer je windows firewall weer uit. Het kan eventueel zijn omdat je een trojan in je computer hebt en het je nog niet in gelukt die te verwijderen dat die trojan zijn werk gaat doet en je het zo moeilijk mogelijk gaat maken, en dus bijvoorbeeld met je firewall gaat prutsen. je kunt de firewall van windows uitschakelen en kijken of je dan weer verbinding hebt, maar dat is alles behalve slim. ik zou persoonlijk eerst eens gaan kijken om die virussen er wel af te krijgen.

je hebt pctools gebruikt dus neem ik aan spyware doctor, echter is het een trail, en dan moet je eerst een code invoeren voordat hij het werk gaat doen, misschien dat dit bij jou ook het geval is als je hem niet hebt gekocht. wat ik zelf zeer goeie freeware/trail programma's vind zijn deze:

super anti spyware (freeware)
Hitmanpro 3,5 (deze versie lijkt zijn werk wel aardig te doen voor bepaalde dingen) (trail voor 30 dagen werkt het)
Trojaan remover (trail) werkt ook voor 30 dagen gratis, en verwijdert dan ook in die tijd de virussen als hij die kan vinden.

Misschien dat je hier weer even mee verder kunt

Delta Hawk

..

Maar ik heb nu geen internetverbinding op mijn andere computer. Kan ik die programma's ook op deze computer downloaden en via een USB op de andere computer zetten?

Dat is inderdaad mogelijk, echter hebben we dan wel weer te maken met dat je een verouderde database van de scanners hebt, maar aangezien de virus er al een tijdje in zitten is het ook al goed mogelijk dat die er al standaard nu bij zit (bij de setup ingebakken).

echt hitmanpro 3,5 wilt wel altijd een actieve verbinding, maar je kunt e gewoon allemaal downloaden, op die stick zetten en eerst laten scannen, als misschien dan die andere 2 scanner iets hebben gevonden verwijdert dat je dan wel weer een actieve verbinding krijgt, dan kun je voor de zekerheid van alle prog's even updaten en nog 1 keer eroverheen laten gaan.

Delta Hawk

Bedankt!

Bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag, ik zal het zo spoedig mogelijk uittesten. Zal ik gewoon AVG er dan weer af gooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan