Firewall xp probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan4you

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Als ik de ingebouwde firewall van windows xp wil inschakelen krijg ik deze foutmelding:

"Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van internet verbinding delen.
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart."

Wat houdt dit in?

Dus ik werk met een draadloze router.Hierbij is bij beide pc,s enkel het internetprotocol ingeschakeld.Dus geen QOS en bestanden delen.Ze werken beiden goed.Dus 1 pc is met kabel verbonden en de laptop is draadloos.

Waarom de firewal van XP inschakelen als je een router gebruikt. Dit is vragen om moeilijkheden.
Gewoon de xp firewal uitlaten je router heeft ook een firewal onboard en deze werkt normaal gesproken goed.

Ik heb het even gelezen en er zit een firewal in.
Of je deze nog moet inschakelen weet ik niet maar dat zou je moeten kunnen zien in je eerste configuratiescherm van je router.

daar zou dan het woord firewal moeten staan, zo niet dan is het een ingebouwde firewal die verder niet in te stellen is.
Ik gebruik een draytek en die is ook niet in te stellen maar werkt perfect.
Er zijn mensen die er nog een software firewal bij zetten (bv zonealarm) maar dat nut zie ik persoonlijk niet zitten.
Maar zet niet de firewal van xp aan, dit geeft echt problemen.

Dit "probleem" heb ik gekregen na een format van mijn vaste pc.
Thanks voor de hulp.

Ivan4you,

De reden dat je deze foutmelding krijgt Ivan4you is omdat je bepaalde services hebt uitgezet.
Zodra je naar services gaat in configuratiescherm-systeem beheer, dan zie je daar iunternet connection firewall. Als je dan naar eigenschappen gaat ervan en dan naar het tabblad afhankelijkheden, en je opent alle kruisjes erin, dan zie je welke services de internet connection firewall nodig heeft om die te kunnen aanzetten. Indien een van deze services uitgeschakeld is, dan kun je de XP firewall niet aanzetten.

Maar ik ben het met puppie eens: een router en tegelijkertijd de xp firewall aanzetten is vragen om problemen! Niet doen dus.

De router firewall heeft een firewall en die beschermd je prima.

Mocht je toch nog een firewall willen hebben erbij als extra bescherming, dan kun je een sotware firewall installeren zoals zonealarm of Norton firewall en dan heb je controle over welke programma's internet verbinding vragen. Maar zet de software firewall dan niet te hoog.

Saldos jij hebt het volledig bij het rechte eind.Ik had inderdaad bij sevices een en ander uitgeschakeld.Dit ga ik dan ook zo laten omdat ik dus met een router werk.

:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan