Firewall XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Hulp op afstand . wie weet waar dat aan ligt. als mijn broer de Windows firewall uit zet dan kunnen wij hulp op afstand doen anders niet. Ik weet dat dat gevaar opleverd maar ja je moet toch wat om hem te helpen.

De vraag is hoe ze toch hulp of afstand kunnen uitvoeren, zonder de Windows Firewall uit te hoeven schakelen.
Geen idee.
Ik gebruik liever Zone Alarm en heb geen behoefte aan hulp of afstand.
Iemand anders wel?

Dan moet je in de firewall een poort openzetten waar 'hulp op afstand' op draait.. Maar welke 'hulp op afstand' hebben we het over, msn of xp? En zit er een router tussen (waarschijnlijk niet)?

Tarabass MSN 7.5 of 4.7 uit XP Home

Je bent de enigste die mijn vraag goed heeft begrepen.
Wat betreft de firewall poort moet zeker die van mijn broer zijn want die moet zijn firewall uitzetten. Ik zelf gebruik een Router maar ik kan verder met mijn familie direct hulp verlenen of andersom.

Tarabass de enige?
Bedankt weer...........................:thumb:

Re: Tarabass MSN 7.5 of 4.7 uit XP Home

Geplaatst door J-W-Buijtendijk
Je bent de enigste die mijn vraag goed heeft begrepen.
Wat betreft de firewall poort moet zeker die van mijn broer zijn want die moet zijn firewall uitzetten. Ik zelf gebruik een Router maar ik kan verder met mijn familie direct hulp verlenen of andersom.

Inderdaad moet hij er voor zorgen dat hij verbindbaar wordt. Voordat we met poorten gaan gooien, heeft hij wel in de firewallopties (configuratie->windows firewall->tabblad uitzonderingen) hulp op afstand geactiveerd? Voor hulp op afstand via msn wordt TCP poort 3389 gebruikt.. Die zou je open moeten zetten in de firewall. Toch zou ik adviseren een andere firewall (bijv. zonealarm) te gebruiken. Is veel makkelijker en betrouwbaarder, maar ieder zijn ding natuurlijk..

Poort 3389 is ook handmatig in de xp-firewall open te zetten, hoe lees je hier!

@AJ: Ook jij begreep het goed hoor :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan