firewall xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Is de firewall van win XP afdoende voor beveiliging van mijn adsl verbinding ?
Moet ik daar nog iets voor instellen ?
Ik had zonealarm op mijn desktop maar elke keer als ie op stand by had gestaan kon ik geen verbinding met internet maken.
Als ik dan de firewall uitschakelde laadde ie meteen alle pagina's in.
Ik gebruik het i.c.m. avast virus scan .

Zone Alarm is echt vele malen beter.
Ik denk dat je iets niet helemaal goed had ingesteld.

ok ik had al begrepen dat dat zo was , maar is de firewall van win xp afdoende?kan altijd beter ...
dit in combinatie met de firewall in mijn router.
alvast bedankt voor de reacties .
groeten arne .

Het blijkt dat de firewall van Xp je niet "onzichtbaar" maakt voor lieden die kwaad in de zin hebben.
Zone Alarm doet dat wel.
Overigens ken ik tot op heden geen gevallen van mensen die problemen hebben met Zone Alarm, je bent de eerste.
Zet de firewall van je router uit wanneer je Zone alarm gebruikt.

:) MS kijkt niet naar uitgaand verkeer, leesvoer:
Microsoft:
Als u al een niet-Microsoft firewall op de computer hebt geïnstalleerd, blijft u deze gebruiken. Als u nog geen firewall hebt, kunt u kiezen. Als u een gebruiksvriendelijke firewall zoekt die u gemakkelijk kunt configureren, kiest u Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP. Als u geavanceerde opties zoekt om het verkeer dat uw computer passeert te beheren en u bovendien uitgaand verkeer (verkeer vanaf uw computer naar internet) wilt blokkeren, kiest u een firewall van een andere leverancier.
http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#23

Ik sluit me aan bij A.J. Freeware versie ZoneAlarm: Klik + handleiding.
@ A.J. Ik heb wel de firewall aan in m'n router, dus samen met ZoneAlarm, gaat prima.

Werkt bij mij ook prima samen, maar ik wilde weten of dat misschien de oorzaak is bij TS waarom ZAniet goed werkt.
Alles even wegstrepen.

A.J. zei:
Werkt bij mij ook prima samen, maar ik wilde weten of dat misschien de oorzaak is bij TS waarom ZAniet goed werkt.
Alles even wegstrepen.
Daar heb je helemaal gelijk in! :)

ok zone alarm heeft altijd naar tevredenheid gewerkt , tot een aantal maanden geleden , verhuisd , en nieuwe provider , en elke keer als computer op stand by springt is na "wakker"maken de internet verbinding weg .
ik had de Z.A. firewall op desktop staan , en wilde laatst netwerk maken met laptop , kreeg niet voor elkaar , kijken bij verkeer wat geweerd is , alle netwerk verkeer geblokt.
dus firewall af gezet , win firewall aangezet , netwerk prima , vandaar mijn vraag .....

Dat begrijp ik heel goed.
Maar ik heb nog steeds m'n twijfels of ZA goed afgesteld was.
Want zoals eerder opgemerkt ben je voor mij de eerste met problemen met ZA.
Wanneer je bijvoorbeeld een netwerk gaat maken, zorg je ervoor dat je bij ZA naar "Firewall" gaat, daarin naar "Zones" en daar geef je IP adres in van de te verbinden PC/laptop. En datzelfde doe je op de te verbinden PC'laptop met het IP adres van de andere.
Wanneer je naar "program control"gaat, moet je er voor zorgen dat alle programma's die op "block" staan, waarvan je NIET zeker weet wat ze doen, ze even op het "ask" symbooltje zetten. Zodat wanneer je PC op standby gaat, ZA vraagt wat hij moet doen met de internetverbinding.
En zo loop je alle programma's even af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan