firewall ZA instellen met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
857
ik heb net zone alarm geinstallerd en mijn netwerk gemaakt.
maar nu houd de fire wall tegen dat ik in me netwerk kan.
ik weet nog niet zo goed hoe dat zit met die firewall.
maar hoe kan je dan instellen dat ik wel mag interneten met firewall aan???

ik heb zone alarm..
 
Volgens mij kan je met Zone Alarm alleen een (thuis)netwerk instellen als je de 'pro' (= niet gratis) versie hebt. Deze gebruik ikzelf ook, en dan heb je t.o.v. de gratis versie (extra) opties om een netwerk in te stellen. In de gratis versie heb ik dat niet kunnen vinden.
 
bij firewall/zones je ip van de andere pc ff instellen en klaar is kees
 
ik doe bij de lijst log viewer.
bij het ip van het netwerk trusted maar er staat nogsteeds blocket
 
Als u een eigen netwerk hebt, zult merken dat u meteen na installeren van ZA geen verbinding meer hebt met uw andere computers. Dat komt doordat ZA uw eigen netwerk tot de niet vertrouwde internetzone rekent:

zafree01.jpg


Zoals u hierboven ziet is het netwerk als "Internet" aangemerkt. Klik met de linker muisknop op "Internet" en er verschijnt een klein boxje waar u dat kunt wijzigen in "Trusted".
Als u ADSL via VPN gebruikt, staat ook het netwerk 10.0.0.150 daar als "internet" aangemerkt. Eveneens wijzigen in "Trusted".
Tenslotte, wat ZA niet automatisch doet, is uw adres "localhost" als deel van de vertrouwde zone aanmerken. Klik op de knop "Add" en voeg het adres 127.0.0.1 toe aan de vertrouwde zone.
Vergeet niet nu op de knop "Apply" te klikken om de wijzigingen effectief te maken. Bron: Hier staat best een goede uitleg (instellingen en zo) van ZoneAlarm: klik op Systeemkennis (rechtsboven), klik op Veiligheid (links) en weer rechts, klik op ZoneAlarm installeren.
 
ik heb dat gedaan maar hij doet het nog steeds niet .
:(

ik heb er ff een screen shotje van gemaakt
 

Bijlagen

  • fout.jpg
    fout.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 128
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan