Firewall ZoneAlarm - geen Outlook mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belgique

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Ik gebruik reeds enkele jaren de gratis versie van ZoneAlarm (ZoneLabs) en vroeger had ik nooit problemen. Vorige week en ook voor enkele maanden dat ik deze firewall opnieuw installeerde (vanwege vervanging processor, moederbord,...) ervaar ik dat er geen mail verkeer en soms geen internet mogelijk is, ondanks alle mijn inziens correcte instellingen die ik doe.
Als ik ZoneAlarm shutdown of zelfs volledig verwijder lijken de mailproblemen opgelost.
N.B.: Hoe komt het dat er bij het tabblad 'programma' zoveel programma's zijn vermeld (is dit telkens een applicatie is geopend geweest)? Kan ik hier best in de rechtse kolom (act as a server) nergens iets toelaten? Wat zijn de beste instellingen, kan ik een bruikbaar en functioneel overzicht ergens bekomen?
Ter info: Ik heb de Windows XP firewall niet ingesteld (heeft er trouwens niets mee te maken).

:)

Ter info: Ik heb de Windows XP firewall niet ingesteld (heeft er trouwens niets mee te maken).
Dit heeft er wel degelijk mee te maken. Windows firewall en ZA mogen niet naast elkaar draaien. Ze kunnen elkaars werking beeinvloeden.

Heb je Outlook ook toestemming gegeven om te acten als een server? Dat behoor je n.l. wel te doen.
Ook een programma zoals KaZaa, Winmx e.d. moet je die toestemming geven.

Verder zijn er heel wat meer programma's die de deur uit gaan dan jij denkt. Bij twijfel zul je ze moeten controleren.
Neem b.v. iets als e-Prompter die bij mij de post controleert. Natuurlijk ook act as a server.
Iets wat haalt en brengt heeft dus beide vinkjes nodig.

Verder kan ik er nu niet op ingaan. Ik moet weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan