Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Wanneer ik mijn computer rechtstreeks aansluit op het internet en controleer de firewall op de site van Shields-up is alles stealth. Prima dus.
Nu heb ik er een router op, (voor een tweede comp) en nu is bijna alles closed. Dat is dus niet goed genoeg. De firewall van XP staat aan. Waardoor komt dat verschil en wat kan ik er aan doen?

Ik heb daarover gelezen, dat het komt omdat je printer en bestanden delen dan automatisch hebt aanstaan.
Dat is in een netwerk normaal gesproken ook de bedoeling, lijkt mij. Je kan dit testen door dit even UIT te vinken en Shields Up weer te draaien. Dan zou alles weer stealth moeten zijn.

De printer stond gedeeld. Dat is nu niet meer. Maar waar kan ik de rest delen ongedaan maken?

Dat moet je in een van de menutjes van Netwerk kunnen vinden. In oudere OS's staat het bij elkaar(printers en bestanden delen).
Hoe is overigens nu de uitslag van Shields up.

Nadat ik printers delen heb uitgezet is er niets veranderd. Misschien zit het wel in de instelling van de router???

Kan er naast zitten, maar volgensmij is sealth mode niet vereist bij gebruik van routers met firewall erin. En als je ook de xp firwewall nog aan hebt staan wanneer je de router gebruikt zit al helemaal goed.(al is xp niet DE firewall te noemen) WAN ziet zo met de test namelijk alleen de router(closed), waarna de rest van het traject naar je pc(mits goed afgestelde firewall) gewoon weer sealth is. (CorrectMeIfI'amWrong)

Zorgen om niets? Up to you:)

Laatst bewerkt:
Daar heb je wel gelijk in. OK wat mij betreft weer gerustgesteld.
bedankt Temtation.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan