firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb nav 2002, spyware guard, regclean, spybot search & destroy en ad aware. Ik draai ze allemaal regelmatig af en verwijder alles wat ze vinden. Wat kan een firewall als zonealarm toevoegen of heb ik al een overkill?

Een firewall beschermt je niet alleen (of helemaal niet) tegen virussen en spyware, maar tegen ongewenste inbraak op je systeem. Zonder firewall staat voor hackers 'de deur open' en kunnen ze naar binnen, om bijvoorbeeld progje te plaatsen (trojans) die info verzamelen voor hun. Je computer beschikt over een groot aantal poorten die windows niet standaard afsluit. Een firewall doet dat wel.

Persoonlijk zou ik heel snel een firewall installeren, zeker als je regelmatig op internet bent.

Ik zou het ook doen, want een virusscanner kan vaak geen trojan tegenhouden, dus wat verhoog zegt over trojans klopt wel dat is wel beter, tegenwoordig kun je niet zonder firewall en virusscanner.

zonealarm??

Ik heb zojuist beide acties uitgevoerd. De firewall van windows xp ingeschakeld en zonealarm geinstalleerd. Hoe en wat doet het precies ? Ik krijg popups die ik steeds moet beantwoorden met yes or no en ik heb geen idee waar ik ja of nee tegen zeg.
Wie geeft mij wat inzicht?

Re: zonealarm??

Geplaatst door trick
Ik heb zojuist beide acties uitgevoerd. De firewall van windows xp ingeschakeld en zonealarm geinstalleerd. Hoe en wat doet het precies ? Ik krijg popups die ik steeds moet beantwoorden met yes or no en ik heb geen idee waar ik ja of nee tegen zeg.
Wie geeft mij wat inzicht?

Zet eerst de XP firewall uit. Die firewall én ZoneAlarm is echt te veel van het goede.

Handleidingen van ZoneAlarm:
http://www.gigaport.nl/netwerk/access/firewalls/zonealarm.html
http://ludit.kuleuven.be/software/netwerk/firewalls/zonealarm.html

firewall zonealarm

Was even te snel. Zie nu pas de links, Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan