firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2004
Ik heb begrepen dat speedtouch 500series een eigen firewall heeft. De vraag is hoe kan ik deze firewall helemaal uitzetten.

De reden dat ik het firewall wil uitzetten is namelijk dat ik telkens een laag ID krijg (en zelfs niet kan verbinden)als ik het p2p programma e-mule wil gebruiken. Kan iemand me helpen a.u.b. Heb overal in de form gezocht maar helaas niet kunnen vinden hoe ik mijn firewall kan uitzetten.
B.V.D.

Er bestaat ook een Aanpassen knop ;)

Is het echt een router? ik heb zelf ook een speedtouch in de la liggen, maar das een modem. maargoed, laten we er even vanuit gaan dat het een router is. Kijk eens in de handleiding? als het goed is zal daar een IP staan (in de meeste gevallen 192.168.0.x of zoiets). Dit moet je dan intoetsen in de adresbalk van je Internet Explorer en dan moet je terecht komen in de instellingen van je router. Hier moet het uit te schakelen zijn, toch?

Als ik in het adresbalk mijn IP-adres opschrijf namelijk:10.0.0.138 kan ik daar mijn instellingen wijzigen, maar het probleem is, daar heb ik ook geen keuze of ik het firewall wel of niet kan uitschakelen. Ik heb het gebruikershandleiding meerdere malen doorgenomen maar jammer genoeg staat het daar ook niet in. Alleen dat ik bepaalde poorten kan openen om te communiceren, maar "je voelt het al aankomen" dat hielp ook niet. Toen ik nog internet had via de kabel had ik hiervan geen last, dus het kan niet aan mijn PC-instellingen liggen dat heb ik ook nagecheckt. Als laatst heb ik via de KPN-site hierop gereageerd en ook nog gebeld, maar jammer genoeg konden ze mij niet helpen. Pffff wat een gedoe zeg!!!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan