firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

virgil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
ik heb een vraag ik gebruik norton 2004 en in de logboek vermelding van mijn firewall komt 2 tot 3 keer per minuut de volgende melding voorbij : microsoft windows 2000 smb standaard blokkeren heeft 83.82.143.189,microsoft-ds(445) verhuld inkomende tcp verbinding lokaal adres,service sn 033774920345 (83.82.163.59)microsoft-ds 445 externadres, service 83.82.143.189,3128 naam van proces system
kan iemand mij vertellen wat dit voor betekenis heeft log staat aardig vol ondertussen.

Geplaatst door virgil
log staat aardig vol ondertussen.
Ik zou me eerder druk maken om dingen die niet geblokkeerd worden.:)
Naar aanleiding van je vraag heb ik sinds lang weer eens naar mijn eigen firewall-logs gekeken. Die staan ook aardig vol: Mijn computer staat ongeveer 12 uur per dag aan en blokkeert gedurende zo'n periode gemiddeld 5500 (!) pogingen van andere computers om binnen te komen. Dat zijn er circa 8 per minuut.
Ik zie allerlei namen in die logs staan die me niets zeggen - en ook heel vaak dezelfde, maar omdat ze geblokkeerd worden ga ik me daar echt niet druk om maken.
Op Shields Up kun je testen hoe je firewall functioneert.
Ik heb dat zojuist ook maar weer eens gedaan en het resultaat was dat mijn pc volkomen onzichtbaar is voor andere computers.
Als je je zorgen maakt, kun je beter die test eens uitvoeren. Er wordt je dan duidelijk verteld hoe het met je firewall is gesteld.
Maar nogmaals, maak je niet al te druk over die entries in je log.
(Als je Shields Up AL je poorten hebt laten testen, zul je zelfs ruim 1000 geblokkeerde pogingen binnen één minuut in je log terug kunnen vinden.:D)

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan