firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

steenbergenaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Met firewall heb ik problemen sinds ik overstapte van de Norton- naar de Windows-firewall. Ondanks het feit dat ik sindsdien wat minder last heb van insluipende virussen, blijft mijn computer alarm geven en melden dat ik niet beveiligd ben door een firewall.
Het beveiligingscentrum van mijn computer geeft aan dat ik wél beveiligd ben. Alle drie opties zijn ingeschakeld dus een dergelijke melding van Norton schijnt overbodig. Heb ik iets over het hoofd gezien. Hoe krijg ik overigens contact met Norton? E-mailadres op internet niet gevonden.

Hier kan je de klantenservice bellen over niet technische vragen

Hier kan je waarschijnlijk je probleem oplossen

Beste Michael, omdat een virus was binnengedrongen heb ik, nadat deze door Hitman was weggewerkt, Norton Anti Virus 2005 subscriptions verlengd. Die was verlopen, maar toen bleek het niet mogelijk om via Symantec te verlengen. Daar deden ze maanden over, en toen heb ik het maar laten zitten. Hetzelfde geldt voor de Firewall, maar die vind ik te duur en wil hem daarom niet meer verlengen. Ik heb nu de gratis firewall van Windows ingeschakeld. Maar toen ontstond het probleem dat ik in mijn eerste vraag heb verteld. Een poging via Symantec om dit op te lossen, lukte tot dusverre niet. Ik moest volgens hen de provider het maar laten nakijken. KPN heeft het in onderzoek en zal mij telefonisch benaderen. Ik ben benieuwd! Je snapt wel dat ik wanneer de Anti Virus van Norton afloopt, ik een ander abonnement ga nemen. Dan zul je wel weer hetzelfde krijgen: Norton/Symantec hebben geen button voor ‘opzeggen van accounts’ wat toch wel gebruikersvriendelijk zou kunnen zijn. Vr.gr. steenbergenaar

Weet je wat ik zou doen, als je Norton dus niet hebt verlengd:

1) De Windows Firewall uitzetten, dit omdat ie niet beide richtingen controleert, dus niet van buiten > binnen en van binnen > buiten.
Installeer een gratis firewall: Sygate of ZoneAlarm Free, beide prima firewalls.

2) Als je geen Norton meer wilt gebruiken, kun je een gratis virusscanner nemen.
Bijvoorbeeld AVG Free, avast of AntiVir. Als je een betaalde wilt, is NOD32 of F-Secure
erg goed!

De menigen zijn verdeeld, maar Norton staat er om bekend je systeem onnodig langzaam te maken. De keus is aan jou!

Dank Michael, probleem blijft hoe Norton uitgeschakeld te krijgen en de herhaalde waarschuwingen te stoppen. Nu ik deze voor 14 dagen heb geblokkeerd is Microsoft met waarschuwingen begonnen. Je word er .... van. Ander probleem is dat ik de virusscan van Norton wel heb verlengd en betaald zodat ik wat dat betreft voor een jaar beveiligd ben. Dat ga ik nou niet weggooien. De firewall van Norton vind ik te duur. Ik zoek elders verder...Met hartelijke dank en vriendelijke groet, Steenbergenaar.

Mischien kan je die waarschuwingen uitzetten via Configuratiescherm --> Beveiligingscentrum.

Als je een een gratis firewall wil, zijn die volop te downloaden.Sygate, Comodo Firewall, ZoneAlarm Free, alledrie prima firewalls die hun werk zeker even goed doen als hun betaalde collega's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan