firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hhaan

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Ik heb een andere virusscanner geinstalleerd. I.p.v. Norton heb ik Avast ( freeware voor homegebruikers). Nu geeft hij aan dat er geen firewall meer aanwezig is. Hoe kan dat en hoe kan ik die installeren? (Niet die van Windows).Of is dat wel zo met een router?.Ik dacht dat de router een firewall had. Wie kan mij verder helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Avast heeft inderdaad geen Firewall aan boord. Met een router heb je die ook eigenlijk inderdaad niet nodig tenzij je controle over je uitgaande verkeer wil hebben. Ik gebruik ondanks een router ook een Firewall en wel Comodo. Ik ben er erg tevreden over en is gratis.

http://www.personalfirewall.comodo.com/

Succes,

Raymond

comodo en Zone Alarm zijn de 2 meest geadviseerde firewalls die gratis zijn volgens mij,,

Ik vind comodo wel goed alleen die meldingen die je continu ziet word ik een beetje gek van.

Zal hem zo eens installeren, hoe kan ik dat defense uitschaken.

Tijdens installatie heb je de keus om Defense+ wel of niet te gebruiken.

Heb je Comodo in gebruik, dan krijg je bijv. bij het installeren van programma's een melding van Comodo. Schakel Comodo over naar Installation Mode (keuze zal je worden geboden), voorkomt vele meldingen tijdens installatie van een programma. Programma geinstalleerd, vergeet dan niet mode terug te zetten naar Previous Mode.

Comodo is trouwens behoorlijk "licht", in tegenstelling tot andere firewalls.

Verplaatst Systeem ---->> Firewall - Internet Beveiliging.

zone alarm heeft dat inderdaad ook, hele tijd meldingen, daar word je idd, gek van

Ik heb bij Comodo geen last en bij Zone Alarm ook nooit gehad.
Je kan aangeven dat hij stil moet beveiligen namelijk.

Welke instelling is dat onder commodo?

Als het goed is ( ik heb het al een tijd niet meer gedaan ) en je krijgt zo'n melding kan je aangeven dat je dat niet meer wil en dan aanvinken dat hij dat moet onthouden.
Ik krijg nooit meldingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan