Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Beste,
ik heb een eenvoudige maar belangrijke vraag.
Ik betrouw niet echt de windows-firewall, en zou graag een firewall installeren op mijn W2003 server. Ik weet niet of dat het internet op mijn hosts dan ook gefilterd is door de firewall. Is dit zo? En welke firewalls raden jullie aan?
Bedankt,
groeten,
arno

Arno,

Je hebt verschillende firewalls die je kunt draaien op Windows, zelf ben ik hier geen voorstander van, maar als je het echt wilt kun je kijken naar Microsoft ISA of Kerio Winroute. Als het voor je zelf thuis is, is Pfsense misschien ook een idee, deze draait echter niet op Windows, maar is een uitgeklede FreeBSD versie en is opensource dus gratis. Ik gebruik deze zelf ook en ben er zeer tevreden over. Anders kun je eventueel nog kijken naar "hardwarematige" firewalls.

Gr.

Dennis

aah, bedankt,
maar met die softwarematige firewalls, worden mijn hosts dan ook toegezien van de firewall op die ene server? of niet?
bedankt,
arno

Dat ligt er aan of je server 2 netwerkkaarten heeft of niet, je kunt 1 kaart beveiligen met de firewall terwijl je op de andere kaart alle verkeer toelaat. Het kan trouwens zijn dat je bij sommige firewall minimaal 2 netwerkkaarten nodig moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan