firewalls doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roos78

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Hoi,

Ik heb bij alle gratis firewalls die ik tot nu toe gedownload heb hetzelfde probleem: het internet doet het daarna niet meer (er komt een melding "de pagina kan niet worden weergegeven"). Dit is ook zo als ik de firewall na download toestemming geef om internet explorer toe te laten (of tijdens installatie, bijvoorbeeld bij ZoneAlarm in de wizard). Snapt iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Want een firewall is toch wel handig als je internet hebt..... :confused:

hoi,

Nee ik gebruik geen proxy. Ik heb ZoneAlarm, Kerio, Comodo en Agnitum geprobeerd. Alleen met Norton firewall 2004 heb ik geen problemen maar dat ik een trialversie voor 2 weken.

Hoi,

Ik heb bij alle gratis firewalls die ik tot nu toe gedownload heb hetzelfde probleem: het internet doet het daarna niet meer (er komt een melding "de pagina kan niet worden weergegeven"). Dit is ook zo als ik de firewall na download toestemming geef om internet explorer toe te laten (of tijdens installatie, bijvoorbeeld bij ZoneAlarm in de wizard). Snapt iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Want een firewall is toch wel handig als je internet hebt..... :confused:
Hoi Het is niet alleen handig maar ook een must beste roos wil je als je probleem is opgelost dit vermelden,zoniet kan ik je wel verder helpen .....nixs

Het probleem is helaas nog niet opgelost... Ik heb de trialversie van Norton geprobeerd, maar daarbij het zelfde probleem.

Dus zonder firewall loopt alles goed?
En als je de standaard Windows Firewall aan hebt staan?

En gebruik je ook nog een router, of zit je direct op het internet met een modem?
Zo ja, welke router gebruik je?

En kan je even dit doen:
Start --> Uitvoeren --> cmd typen --> OK.
Dan in het DOS-promptje ipconfig /all typen en dan Enter drukken.
Maak dan even een screenshot van het scherm en post het hier als Bijlage of op andere webruimte ( bijv. Imageshack.us ).
Doe dit voor de installatie van een firewall en na de installatie van een firewall.

Laatst bewerkt:
Ja, zonder een firewall heb ik geen problemen. Ik weet niet waar ik de standaard Windows Firewall kan vinden, heb gezocht in de C-map maar kon hem niet vinden.

Ik gebruik een router met 2 andere mensen... het type router moet ik even navragen aan mijn huisgenoot, hij is niet van mij.

Ik heb 2 screenshots gemaakt, screenshot 1 is zonder firewall, screenshot 2 met firewall (ZoneAlarm). Als het lukt komen ze hier als bijlage.....

Niet gelukt ze zijn te groot... Ik heb ze gezipt... misschien dat het nu wel lukt :rolleyes:

Bijlagen

Oke, en de standaard Windows Firewall kan je starten via Configuratiescherm --> Windows Firewall. En dan kiezen voor aan of uit.

Ik ga even naar de screens kijken.

Je hebt in screenshot 2 , ik neem aan na de firewall installeren, een ander IP-adres gekregen.
En die is automoatisch ingesteld.

Je kan naar Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen ---> en dan rechsklikken op bijv. je LAN-verbinding, en dan bij tabblad Algemeen kijken of alle vinkjes er staan.

Laatst bewerkt:
Bij mij staat in "configuratiescherm" geen Windows Firewall... en ik kan hem nergens anders vinden, dus ik denk dat ie er uberhaupt niet opstaat....

Ik heb op het tabblad Algemeen van de Lanverbinding gekeken, maar er was niet zoveel om aan te vinken.... alleen "pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding". Ik heb bij het tabblad "verificatie" alles aangevinkt. Maar toen ik ZoneAlarm installeerde had ik weer hetzelfde probleem, geen toegang tot internet...

Oke, dus niet dit:

lanverbindingjj2.jpg

Nee, dat scherm was het niet (het middelste vak was niet aanwezig).

.... Maar ik heb mijn computer meegegeven aan mijn pa, die weet iets meer van computers dan ik, en ik kreeg steeds meer problemen... (het beeldscherm werkt sinds gisteren amper meer, mijn geluidboxen maken een sirene-achtig geluid om de paar seconden, en alles loopt traag...)

Bedankt voor de hulp tot zover :D , ik zet deze vraag voorlopig op "opgelost".

Succes ermee Roos78
sorry ik was er ff niet
groeten .nixs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan