firewalls en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jawe

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
29
Hallo luitjes, ondanks dat heel Nederland op zijn kop staat i.v.m. met het Blast-gebeuren heb ik een vraagje :

Als ik mijn firewall heb aanstaan moet ik vaak, héél vaak een pagina verversen, doodziek wordt ik ervan !
(online gamen zoals AmericansArmy en Spearhead geeft totaal geen problemen met de verbinding)

Ik heb een breedband-verbinding van Zonnet/Versatel.

Op dit moment heb ik Norton Personal Firewall.
Zone Alarm én Zone Alarm Pro heb ik reeds ook geprobeerd......het ligt dus duidelijk NIET aan de Firewall.
Wie weet wat ik eraan kan doen !
bvd Jawe
 
Wat heeft je vraag met antivirus software nodig?

Waarom moet je dan zo vaak verversen? 1 keer een pagina laden is toch genoeg?
 
Ik denk idd. dat deze vraag in een ander forum moet, welke zou jij aanbevelen?

Als reactie op jouw antwoord: tja dat is nu net zo vreemd; pagina geeft gereed aan, maar niets. na enkele malen verversen komt er uiteindelijk de gewenste pagina.

in ieder geval bedankt voor je moeite

Jawe
 
Het kan aan een paar zaken liggen:

- De proxy instellingen in IE. Deze kan je uitzetten (verwijderen) en kijken of het dan goed gaat;
- De tijdelijke internet bestanden in IE verwijderen, dit zou ook het probleem kunnen oplossen;
- De instellingen van de tijdelijke internet bestanden veranderen in automatisch (kan zijn dat er nu een andere setting staat).

Anders zou ik het niet weten.
 
1. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

2. Als dit niet helpt, dan moet je dit doen: (Let op: doe dit winsock gebeuren alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer


3. Als dat niet helpt, start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles wat daarin staat. Laat alleen client voor microsoft netwerken daain staan -ok -ok en restart de pc. Je krijgt dan een wizzard. Volg de wizzard en installeer je netwerkkaart weer opnieuw en restart de pc weer opnieuw.

4. Als dat niet helpt ga dan naar Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

Kijk dan of je probleem is opgelost.
 
firewall en internet

Sorry luitjes dat ik nu pas reageer, maar zit midden in een renovatie van mijn huis.

Ik heb alle adviezen, samen met hulp van "Tron" (ook lid van deze club) opgevolgd, maar probleem is nog hetzelfde.
Het is ook vreemd dat het niet consequent is; de ene keer is het erger dan de andere keer !
Misschien heeft het met de verbinding van Zonnet te maken...ik weet het niet.

Zijn er meer gebruikers vam Zon Family-breedband (Versatel) met dergelijke problemen ??

Bedankt voor de moeite !
 
Ook ik heb Zonnet family breedband en loop steeds tegen het zelfde ergelijke probleem aan. Zodra er geen firewall aanstaat is het probleem opgelost. Ik heb geen idee hoe dit aan te pakken.

Groeten,
Hannie
 
Hannie,
Verwijder de firewall dan even en installeer het opnieuw en geef toegang tot een applicatie indien het ernaar vraagt.
Zodra je de firewall verwijderd en daarna opnieuw installeert, dan krijg je namelijk de standaard instellingen van je firewall terug.

Hetzelfde geld voor jou Jawe.

Mocht dat niet helpen, laat dan even weten welke firewall je hebt en dan kunnen we ernaar kijken.
 
Ik heb de firewall van XP Home aan staan. Hiervoor probeerde ik het met Norton Internet Securety, maar dan heb ik steeds problemen met update's en de directe kabelverbinding met mijn laptop.

Hannie
 
Hannie,

Doe dit: zet de firewall uit van xp en installeer de firewall van Norton opnieuw.
Mocht je problemen hebben met de updates van Norton, post dan even de de foutmelding hier en dan kunne we er wel iets aan doen.
 
Norton staat er weer op en de firewall van XP heb ik uitgeschakeld. Het maakt geen verschil. Om op een site te komen moet ik regelmatig 2 x opnieuw proberen.

Groeten,
Hannie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan