Firewire aansluiting wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolpom

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Na ongeveer 1 jaar niet hebben gebruikt wilde ik weer 's wat aan video doen en wat bandjes naar de harde schijf overzetten; ging altijd prima. Als ik nu hetzelfde wil doen wordt de vidoecamera niet herkend dwz er gebeurt dus niks. Fototoestel en webcam gaan via USB en werkt prima.
Volgens apparaatbeheer werkt de kaart correct en netwerkverbindingen zegt dat de kaart is verbonden, ik heb stuurprogramma bijgewerkt etc.

Niks dus......:evil:

Wat kan ik nog meer doen ???? Gaarne suggesties.
Bij voorbaat dank dank dank.......

heb je daar echt geen speciale drivers voor nodig om het te lezen?

verwijder anders eerst weer alles (dus bij apperaatbeheer maar mogelijk ook bij >configuratiescherm >software ) en installeer alles overnieuw.

heb je daar echt geen speciale drivers voor nodig om het te lezen?

verwijder anders eerst weer alles (dus bij apperaatbeheer maar mogelijk ook bij >configuratiescherm >software ) en installeer alles overnieuw.

Nu ben ik een volkomen leek wat dit soort dingen aangaat maar software voor de Sony videocamera is nooit geinstalleerd. Moet ik bij apparaatbeheer de "installatie van het stuurprogramma ongedaan maken" ??

wacht anders maar op reacties van anderen.:cool:

anderzijds, moet geen kwaad kunnen. het wordt vanzelf wel weer geinstalleerd cq er zal een melding verschjnen bij opstarten.

wat voor type camera is het?

Het gaat om een Sony digitale video camera, DCR-TRV15E.

Je bedoelt dat XP weer automatisch de kaart zal installeren?

ff een stap terug.

welke kaart?
dacht gewoon specifiek aan drivers om dat soort spul te herkennen.

Ben ik een leek of ben ik een leek.......:rolleyes:

Maar ik denk dat ik het goed begrijp als jij zegt dat de driver die bij de firewire kaart hoort wellicht bij opstarten van de pc weer automatisch gevonden wordt (als ik de installatie ongedaan heb gemaakt, wat ik nog niet gedaan heb trouwens)??????

sorry, maar ik ben een echte leek.....:confused:

Nee hoor, zelfde resultaat: geen ding-dong en op "mijn computer" niks extra gevonden; en ja, het deed het altijd met dezelfde kabel en heb ook nog een andere kabel geprobeerd (had er altijd al 2) :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan