firewire en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Heb hier een core2 duo met Vista Home premium,heb pas een camera gekocht een jvc GR da20,ik denk lekker een firewire kaartje in pc stoppen en lekker hobbyen maar.
De firewire kaart wordt wel herkend (sweex) als een via ohci compliant IEEE1394 geval.
Maar hij start niet,ik krijg deze melding:

De systeem-firmware van de computer bevat onvoldoende informatie om dit apparaat correct te configureren en te gebruiken. Neem contact op met de computerfabrikant voor een update van de firmware of BIOS, als u dit apparaat wilt gebruiken. (Code 35)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.

Gedaan: ander pci slot,drivers opnieuw,gemailt met sweex(die zeggen alleen dat ie moet werken punt uit),en ook nog bios flash gedaan.
Ga maar andere hobby zoeken denk.Of weet iemand hier nog hoe dit kan,wie het weet is heel slim.

Laatst bewerkt:
Wat staat er in de specificaties van het kaartje ?
Is hij geschikt voor Vista ?

Ja dat klopt,in de cdrom handleiding staat dat er voor xp en vista geen drivers nodig zijn,omdat die al in het besturingssysteem zelf zitten.Hij wordt ook wel herkend ,maar wil dus niet starten door dat blabla(zie eerste bericht)

Kijk eens bij apparaatbeheer in de configuratiescherm of er een IEEE1394 hostcontroller aanwezig is.
En ook of je ergens gele vraagtekens ziet staan.

de bijlage maakt alles duidelijker,en klik ik dan hier op eigenschappen dan komt dus die eerdere melding van mijn startpost.

Bijlagen

• app.jpg
    app.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 68
Dit betekend dat het probleem op het moederbord zit.
De host controller werkt niet goed.
Deze drivers staan als het goed is op de CD rom die bij het moederbord hoort.

Ja dat had ik ook al in gedachten maar alle andere apparaten geven geen problemen.
Heb op de cdrom alleen xp drivers en niet specifieke vista drivers,vista herkende zelf het gehele chipset gedoe van dit mobo.Het is een Asrock conroe 945pn-glan.Ik kan wel eens even kijken of er misschien op hun site nu andere drivers staan?

Laatst bewerkt:
De IEEE1394 hostcontroller is een stukje software op het moederbord wat goed moet werken om een firewire kaartje goed te laten werken.
Zolang deze comntroller niet goed werkt, kan je welke kaart je er ook in stopt niet goed werken.
Als er geen Vista drivers op de CD rom staan, ben je afhankelijk van de moederbord bakker of zij wel of geen update uitbrengen voor Vista.
Dus bezoek regelmatig de website van Asrock en kijk of er voor jouw moederbord een update beschikbaar is.

Dat de rest wel goed werkt kan komen dat op het moment toen het moederbord ingepakt werd met CD rom en zo het grootste gedeelte al was aangepast om met XP en Vista te werken.

Helaas is dit momenteel het grootste probleem met Vista en wat oudere hardware.

Laatst bewerkt:
Hardstikke bedankt in ieder geval ,zal de vraag op opgelost zetten en hou de site van asrock wel in de gaten.

Ja had al gekeken,maar staat niks op,heb inmiddels wel contact gehad met asrock nederland(leg net de telefoon neer),moet hun een mail sturen,maar zij zeggen nu al dat als de IEEE host controller zonder foutmelding staat er geen hardware probleem is.
En die staat zonder vermelding,alleen de via ohci controller daaronder daar staat wel een uitroepteken bij.

En we zijn er uit,helaas weet ik alleen niet waarom.
Heb ivm vraag van asrock nederland het kaartje er even uitgetrokken ivm exacte chipset aflezen.Hierna her start en gemailt,vervolgens kaartje weer gewoon in het zelfde slotje teruggezet,de pc herstart,werd niet herkend als nieuwe hardware,dus ik denk dat wordt nu helemaal niks meer,vervolgens ga ik naar app beheer en zie daar hij werkt.

Ondoorgrondelijke dingen die computers.

Bijlagen

• app.jpg
    app.jpg
    40,7 KB · Weergaven: 66
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan