FireWire + externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hoi Allen,

Onlangs heb ik een externe harde schijf gekocht. Daarbij zit een Firewire kabel en een USB kabel.

De USB aansluiting met mijn pc werkt goed. Maar als ik gebruik wil maken van de firewire komt het regelmatig voor dat de externe harde schijf ophoudt met werken.

Er zitten twee firewire poorten op zowel mijn pc als op mijn externe harde schijf. Het probleem doet zich voor bij alle poorten.
De externe harde schijf bevindt zich in een MS-Tech external Combo storage Case en heeft twee firewire poorten in 1 usn2.0 poort.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Bram

Laatst bewerkt:
Heb net snel even gekeken op de website van MS-Tech, maar daar zijn alleen drivers te vinden voor Windows98. Dat geeft mij het vermoeden dat je misschien eens moet kijken of je nog een driver voor je firewire in je systeem moet updaten.

Afhankelijk of die firewire aansluiting op je moederbord is aangesloten of op een losse pci-kaart moet je óf bij de fabrikant van je moederbord óf bij de fabrikant van de insteekkaart zijn.

Eventueel, voor het geval de firewire kaart op het moederbord zit en de update van de moederborddrivers geen soelaas geboden heeft, een bios-upgrade proberen. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant.

Overigens: We mogen er hier toch wel van uitgaan dat je je systeem niet overgeklokt hebt?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan