FireWire Nieuwe Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvette3

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Nieuwe Windows 7 64 bit-Pinnacle 15 -studio HD Ultimate- Camera DCR-TRV900E.
Firewire wordt niet herkend ! De camera is wel enkele jaren oud maar zijn tijd toen heel vooruit!
Ken iemand mij helpen Please????:confused::(:D

Laatst bewerkt door een moderator:
eerst software/drivers installen ,en als er om gevraagd word camera aansluiten,werkt ook niet?

Wat zegt Apparaatbeheer?
Staat daar de Firewire (ook wel iets met 1394 geheten) als apparaat met een geel vraagteken erbij?
Staan er zowiezo apparaten met een geel vraagteken erbij?

EDIT: Ik zie dat Bertus iets vergelijkbaars denkt: Geen firewire drivers geïnstalleerd.

Tijs.

Windows 7 -Pinnacle

Ik heb al wel Drivers gevonden voor DCR-TRV850 en deze ook geinstalleerd maar niks noppes! Geen driver gevonden voor de TRV900! ...Zondag heb ik de camera meegenomen bij een vriendin en wat blijkt? Het probleem is niet Windows 7 maar Pinnacle 15 die de verkoper mij heeft aangeraden omdat die zogezegd compatibel is met Windows 7! De camera werd onmiddelijk gevonden door een ander programma...
Nu sta ik daar met mijn Pinnacle 12 en 15 ....:evil:

Eerst maar eens gaan doen waar Bertus en ik het over hadden: Kijken in Apparaatbeheer.

Zonder werkende firewire gaat je camera zeker niet werken. Het zou kunnen zijn dat als firewire werkt je camera direct wordt herkend en Windows 7 al drivers aan boord heeft.

Tijs.

Camera versus Windows 7

Eindelijk gevonden....De firewire KAARTwas de boosdoener, niet de camera of Windows7 of Pinnacle 15.....Blijkbaar moet een FireWire aansluiting ook VOEDING hebben, althans
nu zit er een nieuwe FireWire kaart in met voeding...tegenwoordig worden de nieuwe camera's via een USB kabel verbonden, dat is ook de reden dat er tegenwoordig geen kaart meer in de nieuwe computers aanwezig is , hebben ze mij verteld...met alle gevolgen vandien voor iets oudere DV - camera's:confused::(:D

Zelfs als de 'originele' Firewire kaart non-powered is, dan had ik toch verwacht dat die Firewire kaart wél genoemd zou zijn in Apparaatbeheer (al dan niet met driver). Je hebt niet teruggemeld of dat het geval was of niet ("IEEE 1394 Bus Host Controller").

Overigens zijn er ook ook USB-poorten die non-powered zijn (vooral in laptops), waar wellicht hetzelfde probleem mee zou ontstaan zodra aangesloten op 'moderne' camcorders als jij nu met een non-powered Firewire poort hebt gehad...

Fijn dat je een/de oplossing gevonden hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan