Firewire veroorzaakt probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
561
Hallo,

Ik heb geprobeerd een Firewire kaart in mijn oude pentium 1 200mhz te stoppen, Dat lukt wel maar als ik de computer dan aanzet gaat de monitor aan en meteen weer uit! Ik krijg hem daarna ook niet aan door b.v. de standby knop in te drukken. Als ik de Firewire kaart eruit trek doet ie het gewoon weer!
Hoe komt dit en is het op te lossen?? :(

Alvast bedankt!
 
Is de firewire wel geschikt voor P1 200Mhz.
En onder welke windows versie wil je dit doen.
Geef eens een merk en type van de kaart.
 
Volgens mij kan een firewire niet op een P1.Ik heb er zelf twijfel over voor een p2.
Een firewire kan volgens mij ook niet owerweg met win 95 en win 98. En op een P1 een win me opzetten ??
Wet het niet hoor:eek:
 
Geplaatst door vanzwam
Volgens mij kan een firewire niet op een P1.Ik heb er zelf twijfel over voor een p2.
Een firewire kan volgens mij ook niet owerweg met win 95 en win 98. En op een P1 een win me opzetten ??
Wet het niet hoor:eek:


Nou dat zal wel meevallen, firewire stamt uit 1995, dat draaide echt op een P1. Alleen is wel de vraag of de firewirekaart die Lukev3 nu heeft ook zulke lage systeem eisen heeft.
Er bestaan ook verschillende versies van PCI sloten, dus de kans is ook aanwezig dat de kaart niet downwards compatible is met de oude PCI standaard.

Dus graag een beetje meer info over het merk/type moederbord en firewirekaart.

p.s. win ME draait ook op een P1 166 mhz als je maar zorgt voor voldoende intern geheugen (64mb is acceptabel)
dit zegt MS erover Microsoft raadt aan om een systeem te gebruiken dat beschikt over een Pentium 150 MHz processor, 32 MB intern geheugen en 455 tot 635 MB vrije-schijfruimte, afhankelijk van de systeemconfiguratie en geselecteerde opties.
 
Laatst bewerkt:
Er is weinig over dat kaartje terug te vinden, bij Asus is alleen een driver voor win98 te vinden, 98se zou de kaart zelf al moeten herkennen.
Misschien een IRQ probleem? Probeer eens een ander PCI slot of wijs een vrij IRQ toe aan het PCIslot via de bios.
 
Ik heb het al opgelost, heb er een usb kaartje ingestopt, die firewire gaat weer gewoon terug in mijn andere computer.

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan