Fireworks in combinatie met Dreamweaver en css?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike35

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hoi, deze keer geen oplossing maar een mening van jullie gevraagd.

Ik ben bezig met een site waarvan ik de opzet in fireworks wil maken. In FW maak ik dan de Header met een mooi plaatje erin verwerkt, er onderaan komt een zelfgemaakte navigatiebar, daaronder de inhoud wat kan veranderen en als laatste de Footer.

Dit alles wordt dan als "indexpagina" geexporteerd naar Dreamweaver.

De inhoud is het enige wat zal veranderen in DW omdat er tekst en plaatjes in zullen komen.

Mijn vraag; is het handig om dit alleen in DW te doen of raden jullie mij aan om ook css toe te passen voor het inhoudgedeelte.

Tweede optie; of is het handiger om in FW alleen plaatjes te maken en geen complete index pagina , maar de plaatjes (zoals header en navbar) in css-div tabellen te plaatsen?

Hoe doen jullie het?

Laatst bewerkt:
FW en CSS

Hoi,

Wist je dat FW versie CS4 bij export alles omzet in HTML en CSS? (2 keuze's image - css)

Ben ook met FW net begonnen en tevreden. En denk om steeds FW te gebruiken voor een lay-out te ontwerpen en nadien te exporteren.

Probeer eens een trialversie van Adobe.

Groetjes,

Frederik

Hoi,

Wist je dat FW versie CS4 bij export alles omzet in HTML en CSS? (2 keuze's image - css)

Ben ook met FW net begonnen en tevreden. En denk om steeds FW te gebruiken voor een lay-out te ontwerpen en nadien te exporteren.

Probeer eens een trialversie van Adobe.

Groetjes,

Frederik

Hmmmm dus dan wordt de index pagina wat wordt geexporteerd via FW naar DW in een CSS Div tabel geplaatst of je slices worden dan als Div tabellen geexporteerd als je hem via optie CSS exporteert naar DW via CS4

Nou voorlopig hou ik het op de indexpagina klaarmaken via FW, want daar ben ik erg tevreden over. Sinds kort ben ik er ook achter gekomen dat ik leuke Pulldown menu's aan mijn navigatieknoppen kan hechten via FW.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan