Voor het oplossen van verschillende problemen met ons draadloze netwerk bezocht ik
de ondersteuningssite voor consumenten van Linksys. Hier werd me duidelijk dat een
upgrade van de firmware onder meer het bereik en de snelheid verbetert, en dat er foutjes
uit de software gehaald zijn. Ik voerde dus een upgrade van de firmware uit.
Ik moest een zip met twee BIN-bestanden en een teksbestand downloaden en dit
bestand uitpakken. We hadden firmware 2.00.8.
Bovenstaand deed ik dus. Nadat ik het bestand selecteerde en op Upgrade klikte, viel
de verbinding weg. Hiervoor werd ik ook gewaarschuwd, dus ik schrok er niet van. Maar
de verbinding kwam niet ook weer terug.
Nu kan ik niet meer inloggen op de router. Lampje 'Wireless' brand groen (goed), Internet
ook, en Security brandt oranje (oppassen). We kunnen echter geen netwerk detecteren.
Wanneer we de router per kabel aansluiten gaat 'ie een netwerkadres opvragen, maar dit
voert niets uit en resulteert in Geen of beperkte verbindingsmogelijkheden...
Router: Linksys WRT300N, v2.0.
Gaan we 'm nog aan de praat krijgen?
Edit: ik ben er inmiddels achter waardoor het foutging. Ik deed het vanaf een draadloos
aangesloten PC, en dat mag niet. Oorzaak en gevolg is dus duidelijk, nu de oplossing nog.
de ondersteuningssite voor consumenten van Linksys. Hier werd me duidelijk dat een
upgrade van de firmware onder meer het bereik en de snelheid verbetert, en dat er foutjes
uit de software gehaald zijn. Ik voerde dus een upgrade van de firmware uit.
Ik moest een zip met twee BIN-bestanden en een teksbestand downloaden en dit
bestand uitpakken. We hadden firmware 2.00.8.
- To upgrade the router from firmware version 2.00.8, it requires
two steps as follows:
step 1) Upgrade the router using the bin file called: wrt300n.bin
step 2) Upgrade the router using the bin file called : wrt300n-2.00.17.bin
Bovenstaand deed ik dus. Nadat ik het bestand selecteerde en op Upgrade klikte, viel
de verbinding weg. Hiervoor werd ik ook gewaarschuwd, dus ik schrok er niet van. Maar
de verbinding kwam niet ook weer terug.
Nu kan ik niet meer inloggen op de router. Lampje 'Wireless' brand groen (goed), Internet
ook, en Security brandt oranje (oppassen). We kunnen echter geen netwerk detecteren.
Wanneer we de router per kabel aansluiten gaat 'ie een netwerkadres opvragen, maar dit
voert niets uit en resulteert in Geen of beperkte verbindingsmogelijkheden...
Router: Linksys WRT300N, v2.0.
Gaan we 'm nog aan de praat krijgen?
Edit: ik ben er inmiddels achter waardoor het foutging. Ik deed het vanaf een draadloos
aangesloten PC, en dat mag niet. Oorzaak en gevolg is dus duidelijk, nu de oplossing nog.
Laatst bewerkt: