Firmware foetsie, router staat dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Voor het oplossen van verschillende problemen met ons draadloze netwerk bezocht ik
de ondersteuningssite voor consumenten van Linksys. Hier werd me duidelijk dat een
upgrade van de firmware onder meer het bereik en de snelheid verbetert, en dat er foutjes
uit de software gehaald zijn. Ik voerde dus een upgrade van de firmware uit.

Ik moest een zip met twee BIN-bestanden en een teksbestand downloaden en dit
bestand uitpakken. We hadden firmware 2.00.8.

- To upgrade the router from firmware version 2.00.8, it requires
two steps as follows:
step 1) Upgrade the router using the bin file called: wrt300n.bin
step 2) Upgrade the router using the bin file called : wrt300n-2.00.17.bin

Bovenstaand deed ik dus. Nadat ik het bestand selecteerde en op Upgrade klikte, viel
de verbinding weg. Hiervoor werd ik ook gewaarschuwd, dus ik schrok er niet van. Maar
de verbinding kwam niet ook weer terug.

Nu kan ik niet meer inloggen op de router. Lampje 'Wireless' brand groen (goed), Internet
ook, en Security brandt oranje (oppassen). We kunnen echter geen netwerk detecteren.
Wanneer we de router per kabel aansluiten gaat 'ie een netwerkadres opvragen, maar dit
voert niets uit en resulteert in Geen of beperkte verbindingsmogelijkheden...

Router: Linksys WRT300N, v2.0.

Gaan we 'm nog aan de praat krijgen?

Edit: ik ben er inmiddels achter waardoor het foutging. Ik deed het vanaf een draadloos
aangesloten PC, en dat mag niet. Oorzaak en gevolg is dus duidelijk, nu de oplossing nog.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oeit ....
Probeer een reset op je wrt300.

Schakel kabelmodem en pc's en/of notebooks uit.
Router staat nog aan ....
Doe een reset van de router (zie gebr.aanw van de 300N) en wacht tot deze weer volledig on-line is (paar minuten voor alle zekerheid)
Schakel router nu uit! (stroom eraf dus)

Schakel kabelmodem in en wacht tot deze volledig on-line is
Schakel router in en wacht tot deze volledig on-line is.
Nu:
Alleen een pc of notebook die bekabeld een verbinding heeft met de router en controleer of deze verbinding er idd is!
Dan heb je geluk en kan je de andere (draadloze) werkplekken connecten!

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...roductDownloadSearch&sp_prodsku=1150491148103

Zo niet ...... wellicht weten de supportafdeling van je leverancier of Linksys een 'remedie'

Laatst bewerkt:
@ mrmusic: Zoals in mijn eerste bericht beschreven is, kan ik de router niet inkomen.
Ook niet als hij op kabel aangesloten.

@ Valijn: Ik betwijfel ten zeerste of het iets zal uithalen, maar we gaan het gewoon met
frisse tegenzin proberen.

Bedankt beiden.
Anybody more ideas? Tell me!

Hoi,

Niet geschoten is altijd mis.
Maar als mijn advies (in die volgorde!) niet werkt, denk ik dat je het idd kan 'schudden'.

Laatst bewerkt:
Heb je stappen exact gevolgd. Geen resultaat...
Hij gaat verbinding leggen, maar er blijft een melding van 'Geen of beperkte mogelijkheden'.
Opvallend is echter wel dat hij nu een IP'tje krijgt.

Router pingen of inloggen lukt niet (192.168.1.1)...
Wie helpt me?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou er - als je geen verdere tips krijgt (waar ik overigens ook heel benieuwd naar ben :p ) - niet te veel tijd meer aan besteden en morgen naar linksys bellen:

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=8466284771L03

Enjoy the sunshine .......

Die zijn al gemaild................................................

Waar de vraag nu eigenlijk op neerkomt is:
Hoe upgrade ik de firmware van een router die ik niet kan benaderen?

Het antwoord is trouwens:
Niet. :confused:

Voorlopig de router maar uitzetten en het even accepteren dat we op één
computer direct via het modem kunnen internetten?

Pfff ....
Je hebt zelf kunnen vaststellen dat het updaten van de firmware bij routers een zorgvuldig karweitje is ...
Ook, dat - om problemen te voorkomen - je dit moet doen met een bekabelde verbinding ... en niet voor niets: als de update niet slaagt is de kans dat de router niet meer benadert kan worden, groot.
Welnu, bij jou is daar nu sprake van: je kunt de router niet meer benaderen ..... en dus ook geen firmware-update (laat staan 'herstel') meer doen.

Ik heb hier misschien wel een (niet draadloos) routertje staan.
Interesse? Ga ik even zoeken...

Uhm... Nee, dankje... We zijn net blij dat alles draadloos is...

Zou Linksys 'm ook niet meer kunnen flashen?

Ik verneem het graag van je als je conact met ze hebt gehad via deze thread .... :shocked:

Wie weet begint de dag morgen zonnig met een bericht van Linksys.
Duim voor me! Hulp is natuurlijk altijd nog welkom.

Ja, 100%. Je hebt ook nog de WRT300N 2.0. Die hebben wij. Wanneer je op de Nederlandse
downloadsectie van de website
een product moet kiezen kun je ook de 2.0 selecteren.

Wanneer je deze selecteert kom je hier. Daarna klik je op Firmware en kom je hier.
En zie daar: Firmware Uitgave Versie: 2.00.17 (ETSI).

Onder op de router staat dat het versie 2.0 is.

Ik zet de router uit en wacht op Linksys' antwoord.
Mochten ze hem kunnen repareren doe ik dit, zo niet bestel ik een nieuwe.
Er zit niets anders op. Bedankt voor jullie hulp.

Mocht je nog een inval krijgen... Je weet hoe het werkt.

McMeller,
het zou wel handig zijn als je even rondkijkt bij je post en dan even kijkt of de de
edit.gif
knop kan vinden.
Als je die gevonden hebt dan mag je die actief gaan gebruiken als je nog iets toe wil voegen aan een bericht als er nog niet iemand anders op heeft gereageert na jou.
Dan hoef je niet nog een post er achteraan te zetten, want #1 nutteloos is, omdat je de andere die er voor staat aan kan passen en #2 lijkt op posthunten. (het zoveel mogelijk posts verkrijgen).
Beide is niet de bedoeling :)

Laatst bewerkt:
Prima hoor, je hebt groot gelijk. Maar is het niet een stuk nuttiger even de verkeersregelaar
uit te hangen op bijvoorbeeld dit topic? Lijkt me iets interessanter dan een dubbele post.

Maar nogmaals, je hebt gelijk en zal erop letten. :thumb:
Om dan ook maar een oorzaak te geven: ik sluit IE meestal meteen af na het posten.
Als ik dan nog iets wil toevoegen volg ik de link in de mail die ik kreeg bij het laatste
antwoord, en ben ik niet meer ingelogd. Daarom staat de aanpasknop er niet en klik
ik automatisch op de reageerknop.

Goedemorgen!

Onderstaand bericht heb ik zojuist van iemand ontvangen:

Ik heb dit probleem ook gehad op een linksysrouter. De router was wel verbonden met een directe lijn, maar ik kreeg een powerfailure van mijn pc.
Door de harde reset knop te gebruiken en daarna de router via zijn vaste ip adres
weer te verbinden met de pc heb ik het een en ander op kunnen lossen. Je kunt ook gebruik maken van telnet en daar mee in de router komen.
Hier zijn nog enkele hints van het internet.

To reload the firmware when an upload fails or when the red error light is blinking, do the following:
1) Set a static IP Address on the Windows PC as following:
IP Address: 192.168.1.50
Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
2) Make sure that you can execute the DOS command: "PING 192.168.1.1".
3) Make sure that the file name of the firmware code, given to TFTP.EXE, is "code.bin". RENAME the firmware file if you have to.
4) Try passwords in this order:
First: Try a blank password,
Second: Try "admin" (don't enter the quotes)
Third: The password you assigned previously
5) After successfully uploading the firmware, press the Reset button to clear memory and select default settings.
6) Reconfigure the LinkSys as required to support your Broadband environment.
If its WRT54G V.5.0

The router's firmware is corrupt (for example, when the router's Power light is blinking), OR
When the router has been reset incorrectly using the following steps:
1. Unplug the power cord from the back of the router.
2. Hold down the Reset button.

3. While holding down the Reset button, plug back in the power cord to the router.
4. Continue to hold the Reset button for five (5) seconds. After five (5) seconds, release the button.
5. Wait for about one (1) minute. Then, on a computer connected to the router, launch a web browser (for example, Internet Explorer or Mozilla Firefox).
6. Type in the router's IP address of http://192.168.1.1 into the Address field and press the [Enter] key.
7. The Management Mode - Firmware Upgrade interface should appear.

NOTE: If you accidentally enter into Management Mode, you can exit by simply unplugging the power cord from the router and by plugging it back in.

8. Click Browse and locate the firmware file.
9. Click Apply to start the firmware upgrade process.
10. Once the firmware upgrade process has successfully completed, an "Upgrade Success" message will appear to confirm that the upgrade has ended.
11. Unplug the power cord from the back of the router and plug it back in -- this will restart your router using the new firmware.

Stap 1 heb ik uitgevoerd, en er is dan ook een bekabelde verbinding tussen de router
en de PC. Géén beperkte rechten of wat dan ook. Echter geeft 192.168.1.1 pingen nog
steeds geen resultaat.

Iemand een idee? Ik ruik een oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan