Firmware IP camera aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvette016

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
Berichten
113
Goedenavond,

Vorige week had de Lidl een aanbieding van een merkloze IP Camera voor een niet al te dure prijs en aangezien ik op zoek was naar een IP camera wou ik de gok wel wagen.

De camera werkt prima en doet wat het moet doen, maar ik kan de camera niet instellen op mijn Synology nas DS214se op surveillance station zodat ik de beelden kan opslaan, omdat ik nergens kan zien van welk merk de camera is.

Nu is mijn vraag of ik de firmware kan aanpassen naar die van een Foscam FI8918W, omdat dit volgens mij precies de zelfde camera is met dezelfde functies.
En als dit mogelijk is kan ik volgens mij in de Synology nas DS214se instellen dat het gaat om een Foscam FI8918W zodat ik de beelden op kan slaan.

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Tja de firmware aanpassen naar een apparaat waarvan je nu niet weet wat erin zit.
Ik vraag(denk) dan even hardop, heb je wel een handleiding om het proces goed uit te voeren.

Maar in je synology zie je de camera niet als je deze laat zoeken.
Of je geeft in de software van de nas al meteen het foscam type op?

zit er op de camera of doos niet een serienummer of iets waar je op kunt zoeken.
Wat ik nu type is namelijk net zoiets als koffiedik kijken.
 
Hij lijkt veel op de Eminent em6225
Beiden staan op de aanbiedingspagina hier:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1656494
De Eminent handleidng
http://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM6225-NL.pdf

maar ik kan de camera niet instellen op mijn Synology nas DS214se op surveillance station zodat ik de beelden kan opslaan, omdat ik nergens kan zien van welk merk de camera is.
Je doet het dus verkeerd...
Je moet via de webbrowser van de camera de opslag locatie instellen ipv andersom...
Bijv voor die Eminent is dat oa via ftp... en dan kies je daar je NAS voor , zie p23 van de Eminent handleiding.
Wel... kijk vervolgens of jouw camera ook zulke opties heeft.
 
@Andre,

en bij sinoloog moet je in het cameraprogramma de camera opgeven.
Anders werkt het niet.
Ik heb ondertussen 10 camera's aan de nas gekoppeld.
enigste wat ik nodig heb in de setup is het ipadres de bijbehorende poort en meer niet.
 
Je kunt ook gewoon een aantal cameratypen proberen. Is in dit geval toch allemaal hetzelfde spul uit China. Van binnen dezelfde chips en aansturing.

Als je geluk hebt kan je camera ONVIF aan en dan kun je dit gewoon instellen. Hoef je niet te knoeien met merk en type.
 
Je kunt toch vanaf je pc als ftp user inloggen .... dus dan kan de camer dat ook, is kwestie van ftp rechten als gebruiker...
Dus je hebt in principe sinoloog niet nodig...
anders zou je noooit als ftp gebruiker op de NAS kunnen komen...
De NAS kan echt niet zien of het een live persoon is die inlogt of een webcam.... als user en wachtwoord maar kloppen....
 
@andre, klopt.
maar in de nas zit een stukje software wat je op alle mobiele apparaten kunt bekijken.
Dat kun je als ftp gebruiker niet.
Je laat op deze manier een mooi stukje software links liggen.
Maar dat is een keuze die je kunt maken.
 
@andre, klopt.
maar in de nas zit een stukje software wat je op alle mobiele apparaten kunt bekijken.
Dat kun je als ftp gebruiker niet.
Je laat op deze manier een mooi stukje software links liggen.
Maar dat is een keuze die je kunt maken.
Bekijken.... via software..... maar dat was de vraag niet...
Die was:
En als dit mogelijk is kan ik volgens mij in de Synology nas DS214se instellen dat het gaat om een Foscam FI8918W zodat ik de beelden op kan slaan.
!
En dat kan dus.....
En dat bekijken kan altijd nog door de bekijksoftware slim op de ftp aan te sluiten....
 
daarom mijn eerste zin....dat klopt.
 
Synology SurveillanceStation software. Is wel iets meer dan beeldjes opslaan.
 
Lees dit eens door mocht je dat nog niet gedaan hebben:
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera?brand=ONVIF
En dan verder met: https://help.synology.com/dsm/?section=SurveillanceStation&version=6.3&link=camera.html#f_settings
Camera toevoegen.
Je lijkt dus de gegevens uit de compatibilteitslijst nodig te hebben; wrs moet ie compatibel zijn met ONVIF.
Anders software opzoeken die wel met jouw camera overweg kan met hopelijk ook de extras.... maar ook bijv de beelden vd ftp kan plukken.
Op afstand is dit een superlastig probleem, het is echt iets waar je zelf mee moet experimenteren en het helpt als je goed kunt googlen...
Wellicht kun je achter de main chip uit de camera komen, knutselaars hebben daar vaak meegewerkt en ook soms ontdekt hoe je zo'n chip met software kunt benaderen of zelfs andere firmware in kunt zetten. Van routers weet ik dat er zo'n groep is. http://wiki.openwrt.org/toh/start
 
Je hebt 2 manieren om een camera toe te voegen. Methode 1 is door een keuze te maken uit de lijst. En de 2e methode is door gebruik te maken van ONVIF. Voor de rest is het heel simpel. Gewoon een beetje experimenteren. En tenzij je camera heel speciale features heeft, zal het allemaal wel goed komen.
 
Goedenavond allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Het is gelukt dankzij jullie aanwijzingen. Alle camera's werken nu.

Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan