Firmware prob: Pioneer DVR-107d

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oorworm

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2001
Hello,

Ik heb de firmware van mijn pa's dvdwriter geupgrade. Dit via, verschiet niet, 'hulp op afstand', want mijn pa woont in Antwerpen. Een paar weken geleden heeft hij die pc in den Aldi gekocht, maar omdat hij wat probs had om dvd's te kopieëren besloten we om eens een firmware upgrade te proberen.
De writer in de pc is een Pioneer DVR-107d.

Ik heb een bewerkte firmware gevonden, waardoor hij ook regiovrij is, ...
Ik startte het prog. Je moest commando's intikken in cmd van windows.
Uiteindelijk deed hij de flash en die was 'Successfull'. De writer is van 1.05 naar een bewerkte 1.18 gegaan...

'YES', dacht ik, en ik startte de pc van mijn pa opnieuw op. Telefonisch meldde m'n pa dat hij vast zat op het eerste scherm wat 'Intel Inside' vertoonde... Enkele uren later belde hij terug om te zeggen dat hij wel degelijk opstart, maar dat het eerste scherm nu ongeveer 3 minuten niets doet en dat de pc dan verder opstart. De pc meldde dan 'nieuwe hardware', dus ik denk wel dat de firmware upgrade gelukt is. Ik weet niet echt hoe ik dit kan checken, want mijn pa krijgt ook geen scherm met daarop de drives, memory check, ... (voordien ook niet hoor)

Kunnen jullie me verder helpen? Volgens mij (en wat ik gezien heb op forums) geeft de firmware een confict met een of andere ide controller of iets dergelijks... Ik heb alle ide's al eens gewist (primaire, secundaire en nog eentje) maar geen verandering.

Alvast bedankt en hopelijk weten jullie wat ik nog kan proberen...

hmm

aldi pc met pioneer 107 dvd brander

mogelijke oorzaken:
je hebt per ongelijk een verkeerde firmware gebruikt (want als de pc voorheen wel normaal doorstarte en nu stukken trager zou dat daar aan kunnen liggen

een andere oorzaak kan zijn dat je vader wellicht een dvd of cd in de brander had liggen, 9 van de 10 x moet namelijk de brander lade leeg zijn bij een firmware update

een andere oorzaak kan ook het bios van de pc zijn meetal kom je in het bion met DEL of F1 of ESC en dan F1 of F10 hangt cna het moederbord af

op afstand wordt dit vaak lastig

Welkom op Helpmij dirkjanboon. :)
Dit topic is inmiddels flink belegen, en topicstarter zal inmiddels wel een oplossing hebben gevonden.
Daarom maar een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan