Firmware update mislukt Externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

DMeerakker

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Hallo,

Ik hing mijn WD essentials aan mijn pc en drukte op software update waarna hij een firmware update ging doen.. Maar hij zegt telkens " update mislukt sluit alle programmas en probeer opnieuw" maar zelfs in de veilige modus doet hij het niet, en ik kan de hdd niet meer in windows verkenner vinden en ik hoop niet dat ik nu mijn 600GB aan data kwijt ben.

hopelijk kan iemand mij helpen!

Groet, Dmeerakker

Hallo Dmeerakker.
Niet in paniek raken. Probeer dit eens en lees het eens rustig door.
Je moet er rekening mee houden dat die externe harde schijf kapot is... Maar voordat we gekke dingen gaan doen, moet je eerst naar het 'Schijfbeheer' van het 'Computerbeheer' van het 'Systeembeheer' van het 'Configuratiescherm' toe gaan. Dat is namelijk de plek die je echt (!) kan vertellen wat er aan de hand is. Als je in het 'Apparaatbeheer' wel iets ziet en in het 'Schijfbeheer' niet, dan is de harde schijf kapot of in ieder geval niet meer bereikbaar voor het externe kastje. Ziet je wel iets? Dan hoef je mogelijk alleen een stationsletter te wijzigen. Is de partitie verdwenen? Dan moet je aan de slag gaan met resque-software waarmee je die partitie kunt terughalen. je zegt 'een' van je externe harde schijven. Trek alle andere externe harde schijven eens los. En? Haal de stroom helemaal van de PC af, wacht een paar minuten en start dan de boel opnieuw op. Dit zou mogelijk een oplossing zijn. Laat eens weten hoe het verliep. Groet manamana

Hallo, manamana

in apparaat beheer zie ik alleen mijn interne HDD en bij schijfbeheer ook alleen de interne.
(ik kon de laatste tijd al geen bestanden naar mijn externe HDD kopieren want dan bleef hij op 0bytes per seconden staan, ik dacht dat die firmware update het mischien zou verhelpen...)

Groet Dmeerakker

Hallo,

ik ben terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe gekregen dus het werkt weer zoals het hoort.
toch bedankt voor de moeite.

Groet Dmeerakker

Graag gedaan puik opgelost. :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan