Firmware

• Onderwerp starter Onderwerp starter Radek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Radek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Hallo

Ik heb gisteren mijn brander ( LiteOn 12123s) geupdate met een verkeerde firmware. Nu doet hij niks meer. Het groene ledje blijf constant groen branden tijdens het opstarten en voor de rest gebeurt er niks. Ook mijn computer blijft dan hangen. Als ik mijn brander loskoppel dan is er niks aan de hand. Kan ik de oude firmware er op nieuw op zetten op een of ander manier??

dat lampie dat blijft branden lijkt wel op hetzelfde symptoom wat je floppy wel 'ns kan overkomen als de stekker verkeerd omzit...

Ja dat klopt. Maar ik heb de stekkers er niet uit gehad. Alleen een verkeerde firmware erop gezet. En ja nu wil ik de oude weer terug maar weet niet hoe want als ik mijn computer opstart met mijn brander dan blijft mijn comp hangen

Nou, meestal betekent dat trouble.

Maar je kunt dit eens proberen:
Ik weet niet wat voor Windows je hebt, maar ik gok ff Win 98.

Ga naar Configuratiescherm>systeem>apparaatbeheer> kies daar CD-rom en dubbelklik op de cd-speler waar je het probleem mee hebt > ga naar het tabblad Stuurprogramma en kies stuurprogramma bijwerken.

(Bij het tabblad instellingen kun je trouwens zien welke firmware versie je hebt als je terug wilt naar de vorige firmware)

Wat je ook kan proberen is je CDwriter los koppelen je pc op starten,dan weer afsluiten,en weer aankoppelen.

Mvg
formatje

Een verkeerde firmware is denk ik niet te herstellen door de drive of machine te resetten.

Je kunt proberen om het met MTKFLASH
Dat prog wil nog wel eens writers herkennen en flashen die een verkeerde firmware hebben.
Je moet echter wel een originele firmware hebben in het juiste formaat, maar daar is misschien wel aan te komen

LINK:
http://wald.heim.at/sherwood/530742/dvd/mt/index.html

Nico :)

Het is inderdaad gelukt met MTKFLASH

Bedankt iedereen

Het is inderdaad gelukt met MTKFLASH

Bedankt iedereen

Graag gedaan :)

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug