fiwewall windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

esmel

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de ingebouwde firewall van windows XP? Wat zijn de voor/nadelen t.o.v. van bijvoorbeeld de firewall van Mc Affee?
bedanks alvast,
Esmel

Esmel,

Welkom op de Helpmij !

Raymond,

volgens mij is jouw visie een klein beetje gedateerd. Jij hebt namelijk 100% gelijk als het de FW van XP betreft VOOR de release van SP1.

NA de release van SP1 is de FW van XP een van de allerbeste ! Enige minpuntje dat "deskundigen" vaststellen is dat de FW van XP alleen inkomend onheil tegenhoudt en geen uitgaande rampen "arresteert".

Als jij SP1 hebt geinstalleerd dan zou je voor de grap hier eens al je poorten moeten laten testen van XP met de FW van XP ingeschakeld.

Na afloop van de detectie wordt "shields up" bijna "lyrisch" : zo goed is de FW van XP: Stealth bescherming !

Laatst bewerkt:
Pasja, ik heb ook geklikt op jouw link en ik ben enthousiast. Ik krijg een 'perfect' beveiligingsscore voor mijn computer met firewall van XP + eerste beveiligspatch. Bedankt hoor, gabrielle

oke, graag gedaan!

Zo zie je maar weer dat ook tools met een slechte naam (firewall van XP) aan (verbeterde) verandering onderhevig zijn en dat een beetje bijlezen zo nu en dan geen kwaad kan. ;)

Maar nogmaals, houdt wel in je achterhoofd dat de firewall van XP dus alleen BINNENKOMEND (van buiten af) onheil tackelt!

Een commerciele of andere goede gratis FW "kijkt" ook of er "vreemde dingen" vanaf je machine naar buiten gaan, doch wat ik al eerder schreef, ik ben tevreden met de FW van XP en mijn motto is : als ik ervoor kan zorgen dat er geen onheil binnenkomt, dan kan er ook geen onheil naar buiten....... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan