fix disc Win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
389
Mij pa heeft Windows 98 SE na wat problemen met Outlook (Netsky.P.) gewoon weer over de oude verzie heen gezet.
Nu heeft ie 2 mappen mijn documenten, Dit lijkt me niet echt de bedoeling bovendien zal er dan nog wel meer niet kloppen.
Ik heb begrepen dat je met een opstart diskette kunt aangeven, met ondersteuning van CD rom
Dat je fix disc kan uitvoeren waarna Windows alles gaat repareren, klopt dit en zo ja hoe moet je dat pressies doen.
Formatteren lijkt me wat drastisch bovendien is ie dan ook alles kwijt
 
Dat klopt helaas niet. Was het leven maar zo eenvoudig....
Twee mappen met identieke namen kunnen helemaal niet voorkomen, dus kijk even hoe die mappen precies heten. Heb je niet twee mappen met de Windows naam? Meestal zal Windows een aparte map maken als je een tweede installatie doet, met de naam Windows.000

In het algemeen is Windows niet zo slim om "alles te repareren". Als je Windows er overheen zet, dan worden alle systeem-bestanden overschreven en soms lost dat je probleem inderdaad op. Maar problemen met virussen zal vaak niet zo eenvoudig gaan. Mijn advies in zo'n situatie zou dan ook wel degelijk zijn: format c: en schone installatie. Inderdaad alles kwijt, maar ook alle problemen. En anders gewoon doorgaan met de huidige situatie.
 
Gek genoeg heeft ie nu dus 2 mappen die allebei mijn documenten heten.
Als hij er een weghaalt dan verdwijnt de andere ook.
De computer werkt nu verder uitstekend, na virus scanner te hebben geïnstalleerd en de schijf controle heeft ie ook goed doorstaan.
Verder de computer geformatteerd en alles werkt gewoon goed, if it works why fix it.
Verder Partition magic8 er op los gelaten en een Ghost image gemaakt van het hele systeem.
Wat mij betreft is het probleem nu opgelost en krijgt mijn vraag nu ook deze status.
Vriendelijk bedankt voor je reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan