FIXMBR, GRUB en Recovery console

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Hallo.

Ik heb de partities van Fedora Core 4 verwijderd, maar GRUB, blijft nog op mijn pc achter.

Nu weet ik dat je dan via de herstel console FIXMBR moet uitvoeren, en dat het dan weg is. Maar ik kom maar met geen mogelijkheid in die Herstel console. Ik start dus op van mijn windows cd (windows xp pro nl sp2) en dan zie ik onderin:

'druk op f6 om ?? aparaten te installeren';
'druk op f2 om automatisch systeemherstel te openen';

Maar ik zie, zoals op vele sites beschreven staat, niet over Druk op R om de recovery console te openen. Als ik op f2 druk, moet ik een diskette in de diskette drive doen, maar die heb ik niet. En als ik op de R druk, gebeurt er niets.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Sander1001 zei:
Hallo.

Ik heb de partities van Fedora Core 4 verwijderd, maar GRUB, blijft nog op mijn pc achter.

Nu weet ik dat je dan via de herstel console FIXMBR moet uitvoeren, en dat het dan weg is. Maar ik kom maar met geen mogelijkheid in die Herstel console. Ik start dus op van mijn windows cd (windows xp pro nl sp2) en dan zie ik onderin:

'druk op f6 om ?? aparaten te installeren';
'druk op f2 om automatisch systeemherstel te openen';

Maar ik zie, zoals op vele sites beschreven staat, niet over Druk op R om de recovery console te openen. Als ik op f2 druk, moet ik een diskette in de diskette drive doen, maar die heb ik niet. En als ik op de R druk, gebeurt er niets.

Kan iemand mij helpen?

Je moet hem even uit laten razen tot het vogende scherm, hij laadt eerst alle drivers.
Mocht je third party drivers nodig hebben om op de schijf te komen, SATA of RAID, dat die F6 indrukken voor de driver diskette.

Lange Pier zei:
Je moet hem even uit laten razen tot het vogende scherm, hij laadt eerst alle drivers.
Mocht je third party drivers nodig hebben om op de schijf te komen, SATA of RAID, dat die F6 indrukken voor de driver diskette.

Dan kom ik daarna in het scherm waar alle partities op staan, en als ik daar op de R druk, gebeurt er niets.

Lamp zei:
een gewone bootdisk is ook voldoende als er maar fdisk opstaat en de disk boot.
Ik gebruik altijd het commando fdisk /mbr .
hier vind je een bootdisk

Maar ik heb geen brander of diskette drive tot mijn beschikking, die zitten in mijn eigen computer. Maar kan ik via de windows cd nu niet in de recovery console komen? Want dat zie ik dus nergens staan in windows setup..:confused: :(

Je hebt een unieke XP cd, die is geld waard.:evil:

Druk je niet toevallig op installeren?want het scherm ervoor wordt gevraagd wat je wilt doen.
Ik niet begrijp.:confused:

Lange Pier zei:
Je hebt een unieke XP cd, die is geld waard.:evil:

Druk je niet toevallig op installeren?want het scherm ervoor wordt gevraagd wat je wilt doen.
Ik niet begrijp.:confused:

Wat ik doe:
1. Ik druk op enter, als er staat: 'druk op een toets om van de cd op te starten'.
2. Ik krijg een blauw scherm, met een grijze balk, waar al die regels in staan (zoals 'druk op f6 om ?? aparaten te installeren'; en 'druk op f2 om automatisch systeemherstel te openen';
3. Daarna krijg ik een scherm, waar al mijn partities staan, en dan kan ik een partitie selecteren om windows op te installeren, en een partitie verwijderen, enzo.

Meer kan ik niet doen...

Lange Pier zei:
Woon je op aardstralen?:evil:

Of de Ultimate boot cd downloaden en hiermee de boel hestellen, of als je nog in die linux distributie kan komen, daar grub verwijderen.

http://www.ultimatebootcd.com/

Ik zit nu (vraag me niet hoe) weer op mijn eigen PC, die ik voorlopig niet meer reboot..

Ik kreeg ineens een zwart scherm met witte letters, dat ik (helaas) niet helemaal gelezen heb. Maar er stond iets over Profiel 1, en toen ik daarop drukte, kreeg ik windows weer te zien.

Maar ik vermoed, dat degene waar ik deze windows cd, met die CD heeft zitten klooien, om hem automatisch te maken ofzo. Dus ik moet even op zoek naar een andere windows xp cd.

Dus nu heb ik weer een andere vraag:

Kan ik vanuit windows (ZONDER TE HOEVEN REBOOTEN) dat grub verwijderen?? :confused:

Ja :shocked: :D :thumb: Het is gelukt!!! Bedankt. Eindelijk.. na de hele avond bezig geweest te zijn.

Nu op zoek naar een normale windows xp cd :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan