Flash applet dat uitschuift en vergroot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Op mijn hotmail account staan altijd kleine reclame spelletjes helemaal rechts van het scherm. Als je muis eroverheen beweegd schuiven deze uit naar links.

Ik heb helemaal geen ruimte op mijn website maar wil in mijn menu aan de rechterkant verschillende kleine games maken van 220px breed. Als je met je muis over deze applets beweegd moeten ze zoomen naar 450px zodat je kan spelen en pas weer uitzoomen als je je muis van de applet af beweegd. Ook moeten ze zoomen vanaf de rechterzijde ander valt de helft buiten het beeld.

Weet iemand hoe ik dat doe?

PS: Een soort van uitschuivend paneel dus en als het ingeschoven is moet je wel gewoon links kunnen klikken etc in de content van mijn pagina. Nou ja net als je de telefoonreclame van de hotmail inbox vandaag.

Laatst bewerkt:
Ik heb de structuur van het in en uitzoomen. Deze staan in de bijlage.
Ik ga er van uit dat je al wel wat ervaring hebt en de variblen kan aanpassen.
De game zelf kun je dan in de movieclip zetten.
Als het niet lukt, kun je de game als bijlage hier zetten, en probeer ik het.
[NOTE] Ik kan geen .fla bestand hier bij leggen, kan ik het misschien via mail sturen? [/NOTE]

Veel succes verder
gast0140

Laatst bewerkt:
Ik weet hoe ik dingen in en uit moet zoomen binnen mijn flash game/movie, dat is niet de vraag!

Log eens in op hotmail, die games staan daar elke dag aan de rechterzijde.

Het lijken horizontale banners van 130px X 400px en als je je muis erover beweegt schuiven ze ineens uit tot games van 400px x 400px. Als ze ingeschoven zijn kun je eronder gewoon hotmail tekst lezen en links clicken.

Laatst bewerkt:
Dan snap ik de vraag niet goed,
Om dit eindproduct te krijgen heb je een banner nodig, weten hoe het uitschuift en de game zelf.
Een banner is niet meer dan een movieClip, je weet het zoomen en ik ga ervanuit dat je de game al wel hebt.
Dat de game niet in deze vraag zit in elk geval.

Er is een ding dat het voor mij nog kan zijn en dat is dat je de flashBanner wanneer je met de muis erop staat groter moet worden dan het flashbestand zelf. Maar ook dat is makkelijk op te lossen door de verhoudingen van de scene in 130x400 te zetten en wanneer het uitgezoomd is valt het in de werkplek buiten het veld, maar op de site zie je dat wel allemaal volgens mij.

Als dit het antwoord nog niet is, of niet duidelijk. Probeer het dan even gedailtalleerd uit te leggen.

MvG gast0140

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan