Flash button laten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Hallo mensen , ik heb een flash button gemaakt die ik wil gebruiken in mijn webpagina, deze ben ik aan t maken met sitespinner.
Als ik de button laadt in t programma dan zie ik m niet maar in de webpagina wel, maar voor 1 button is dat geen probleem maar als ik er 5 aan een heb wel.
Wat ik niet begrijp is hoe ik die buttom kan laten werken zodat als ik er op klik in de pagina er ook wat gebeurd.
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen?
En de 2de vraag is hoe kan ik een flash button boven op een foto neerzetten?
:confused:

Foto (vergeten)

Bijlagen

• voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 63
Geplaatst door lokoloko
Wat ik niet begrijp is hoe ik die buttom kan laten werken zodat als ik er op klik in de pagina er ook wat gebeurd.
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen?
In Flash de URL aan de button toevoegen. Maar als je wilt dat zoekmachines je links kunnen volgen, kun je er beter een gewone rollover-knop van maken.
Geplaatst door lokoloko
En de 2de vraag is hoe kan ik een flash button boven op een foto neerzetten?
De foto slicen en dan het deel waar de knop moet komen in Flash als je achtergrond gebruiken.

Guus.

Bedankt, maar wat ik eigenlijk wil is een knoppenmenu maken die dan verwijst naar de volgende pagina en ik geef die flashknop een link maar die werkt niet (zie foto) er gebeurd helemaal niets, ik moet de parameters invullen in html maar ik weet niet hoe en waar want gewoon een link geven werkt niet.......

Bijlagen

• voorbeeld 2.jpg
    voorbeeld 2.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 57
Geplaatst door lokoloko
ik moet de parameters invullen in html maar ik weet niet hoe en waar
Op de homepage van Sitespinner lees ik toch: "You don't need to know any HTML."
Ik heb hier al vaker gezegd dat dat gewoon niet klopt en nu merk je dat zelf ook.
Voordat je met dergelijke WYSIWYG-editors gaat werken zul je toch echt een behoorlijke basiskennis van HTML moeten hebben.
Een goede site voor die basiskennis is deze.
Voor zeer uitgebreide info kun je hier terecht.
Maak eerst eens een site met alleen Kladblok en een beeldbewerkingsprogrammaatje. Dan leer je heel snel begrijpen hoe HTML werkt.
Daarna kun je met een WYSIWYG-editor gaan werken. Als er dan dergelijke problemen opduiken, kun je die makkelijk zelf oplossen. Bovendien haal je met kennis van HTML een paar honderd procent meer uit zo'n editor.
Met je vraag kan ik je dus momenteel helaas niet verder helpen.

Guus.

ok Bedankt voor de tips, ik heb nu flashation das ook een programma dat alles doet wat ik bedoelde dus dat is opgelost maar ik ga toch maar eens wat html kennis opdoen en wat flash kennis alhoewel dat niet makkelijk is allemaal zie ik al :D

Thanx....

Geplaatst door lokoloko
alhoewel dat niet makkelijk is allemaal zie ik al :D
HTML is echt niet moeilijk te begrijpen.
Ik kan me wel voorstellen dat je dat denkt. Als je bijvoorbeeld de broncode van deze pagina bekijkt, ziet dat er behoorlijk ingewikkeld uit. Gelukkig is het niet de bedoeling dat je dergelijke hoeveelheden code gaat schrijven; daar zijn nu juist die WYSIWYG-editors voor.
Maar door eens een simpele site in Kladblok te maken, leer je de HTML begrijpen. En DAAR gaat het om.
Als zo'n editor dan iets doet wat je niet wilt, kun je daar over het algemeen vrij makkelijk de oorzaak van achterhalen door de HTML te bekijken en aan te passen.
Flash is iets anders. Dat is inderdaad niet zo makkelijk, maar het hangt er ook heel sterk vanaf met welk programma je een Flash-filmpje maakt. Persoonlijk vind ik Flash MX een vreselijk ongebruiksvriendelijk programma. In plaats daarvan gebruik ik Swish 2, dat wat minder kan dan Flash MX (maar ja, het kost dan ook maar $ 50,- en voor MX betaal je tien keer zoveel), maar waar je toch heel leuke resultaten behaalt. Kijk maar eens hier. Op die pagina staan een heleboel sites die met dit programma gemaakt zijn. Of bekijk mijn eigen site eens - zie hieronder.
Er is overigens ook een gratis WYSIWYG-editor die wel wat op Dreamweaver lijkt. Hij heet NVU (N-View) en je kunt hem hier downloaden. Het heeft ook een prima handleiding voor mensen die net beginnen met dat programma.
(Ook zij beweren trouwens op die site dat je zonder kennis van HTML een site kunt maken, maar ook hen moet je wat dat betreft niet geloven. :))
Succes. :thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan