Flash en W3C validator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Sinds een paar jaar heb ik een website (over mentale depressie) die er voor mij in alle opzichten goed moet uitzien.
Nu ik eindelijk een html editor heb gevonden die foutloos html produceerd heb ik al mijn pagina's laten keuren door de W3C en ik ben daar dik voor beloond :)

Maar de enige pagina die ik niet gevalideerd krijg is mijn index pagina met daarop een flash intro en de achtergrond muziek (mp3 geimporteerd in flash). Flash braakt zulke vreselijke codes uit dat W3C dat weigert als html te zien.

Nu ben ik al twee dagen bezig geweest met het zoeken naar een oplossing, maar het enige wat ik tegen kom zijn honderden anderen met mij die tegen hetzelfde probleem aanlopen. En voor zover ik wel tegen een mogelijke oplossing ben aangelopen, begrijp ik het niet omdat ik uiteindelijk flash en html niet optimaal beheers.

Kortom: wie is in staat om de swf codes in de html pagina zo om te zetten dat het W3C ze als correct html accepteerd.

Denk dat dat heel moeilijk wordt, maar wat is exact het probleem dan ? Waarom MOET deze pagina W3c compatible zijn ? Oke is netter, maar als het zoveel problemen geeft kan je het natuurlijk gewoon laten zitten.

Geplaatst door GForze
Denk dat dat heel moeilijk wordt, maar wat is exact het probleem dan ? Waarom MOET deze pagina W3c compatible zijn ? Oke is netter, maar als het zoveel problemen geeft kan je het natuurlijk gewoon laten zitten.

Er MOET helemaal niks :D , maar als je uitgangspunt is dat je de algemene wereldwijde webstandaarden wilt toepassen begrijp ik werkelijk niet dat een gerenomeerde website softwarebouwer zulke bagger uitbraakt. En het gewoon laten is inderdaad de enige overgebleven optie, maar netjes is het niet :(

Nee klopt, maar kennelijk is er geen elkel softwarepakket die dit dus goed doet.....
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft, ik heb niet zo heel veel verstand van W3c etc

Als je je site voor iedereen toegankelijk wilt houden dan kun je het beste helemaal geen gebruik maken van flash.
Veel voor handicaps aangepaste pc geven geen flash weer. Dat is vooral heel irritant als de navigatie alleen maar in flash staat.

;) Tja niet druk om maken denk ik, je kan de flash natuurlijk ook omzetten naar animatie gif alleen heb je dan geen geluid meer :confused: en kan de laadtijd extreem lang worden. Maar mensen met handicaps :cool: ( slechtziende denk ik dan ) hebben natuurlijk ook niks aan een bewegend plaatje :rolleyes:

Zolang het inderdaad een intro is en geen tekst informatie bevat die bijvoorbeeld gezien zou moeten worden door zoekmachines is er niks aan de hand( aangezien ook zoekbots niet in een flash kunnen kijken wat de content is ).
Flash is gewoon geen HTML en viceversa.

Zoekrobots kijken naar relevante tekst op de indexpagina. Als je dus al een flashpagina als intro gebruikt, zet dan een goede tekst in bv een verborgen div, zodat de robot die vinden.
Maar ik ben nog steeds van mening dat een flash pagina een overdreven speeltje is voor een goede website.

Probleem is opgelost, heb een script gevonden dat het flash bestand omzet naar iets anders en nu wordt de flash inhoud op de website gevalideerd door W3C.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan