Flash + Frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

reijers

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Ik heb het volgende probleem. Ik wil een website maken in frontpage en daarbij gebruikt maken van flash. Het menu moet van flash worden en de rest van HTML. Nu is mijn vraag of dat iemand weet hoe je het flash menu samen laat werken met de "hoofdframe" bij frontpage. Mijn idee was dan om de knoppen in het menu van het flash gedeelte te voorzien van hyperlinks die naar de html pagina's verwijzen te plaatsen zodat je de flash buttons dus als hyperlink gebruikt. Dit lukt me nog wel maar hoe krijg je de html pagina's geopend in het "hoofdframe" van het html gedeelte en niet als een blank page bijvoorbeeld??????

BVD

Met welk programma heb de de .swf file gemaakt ?

In Swish tik je bij 'Target' de naam in van uw hoodframe.

Voor Swish heb ik even een screenshot gemaakt.Zie bijlage.

Bijlagen

• screenhunter_014.jpg
    screenhunter_014.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 61
Dankje voor reactie alvast.. Ik heb de swf gemaakt in flash mx 2004 pro maar weet nu nog steeds wat ik nu precies bij mijn actionscript in moet voeren!!!?

Misschien zoiets???
on(release) {
getURL(C:\website\index.html,c:\website\doelframe.html)
}

Ten eerste moet je niet die url gebruiken, want dan zal de html file niet door anderen gezien kunnen worden.
Als je van plant bent alles in 1 map te zetten, raad ik je aan om alleen de naam van de te laden file in te vullen en geen pad.

Ten tweede zul je er iets van een target bij moeten zetten. Hoe dit in flash script in elkaar zit zou ik niet weten.

Zoals Wijnands het al aangaf, kan het volgens mij ook niet.

Maar ik ben dus geen flash MX kenner. Swish gaat behoorlijk, maar daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen.

Je kan natuurlijk ook de flash bible downloaden via ...

Deze is mij goed te noemen, maar heb nog geen tijd gehad om mij verder hierin te verdiepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan