Hallo,
Ik ben bezig om een online multiplayer game te maken met flash. Hiervoor moet flash dus connecten met een server die we hier hebben staan, ik kan echter nergens vinden hoe dat moet. Weet iemand van jullie dat toevallig?
Ben voornamelijk op zoek naar de Flash side van het connecten.
Alvast bedankt,
Shalix
Edit: De server die we hier hebben draaien is een WCF server. Dit is de link er naar: http://****/pow/playpow.svc **** ik weet niet of ik dit zomaar vrij kan geven voor veiligheid? Ben er namelijk vrij nieuw mee.
Op het moment is het mogelijk om via command prompt er lokaal mee te connecten, je geeft dan een username en bij elke cijfer die je intypt wordt je score verhoogd met dat cijfer.
Nu wil ik dus in flash met de server connecten, alleen ik zou niet weten hoe. Ik ben nieuw met servers en flash en heb er dus totaal geen verstand van.
Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
Het is een chat systeem. Ik weet trouwens dat ik eerst alles goed zou moeten leren hoe het precies werkt. Ik heb daar echter nu de tijd niet voor.
Ik ben bezig om een online multiplayer game te maken met flash. Hiervoor moet flash dus connecten met een server die we hier hebben staan, ik kan echter nergens vinden hoe dat moet. Weet iemand van jullie dat toevallig?
Ben voornamelijk op zoek naar de Flash side van het connecten.
Alvast bedankt,
Shalix
Edit: De server die we hier hebben draaien is een WCF server. Dit is de link er naar: http://****/pow/playpow.svc **** ik weet niet of ik dit zomaar vrij kan geven voor veiligheid? Ben er namelijk vrij nieuw mee.
Op het moment is het mogelijk om via command prompt er lokaal mee te connecten, je geeft dan een username en bij elke cijfer die je intypt wordt je score verhoogd met dat cijfer.
Nu wil ik dus in flash met de server connecten, alleen ik zou niet weten hoe. Ik ben nieuw met servers en flash en heb er dus totaal geen verstand van.
Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
import flash.events.MouseEvent;
import flash.net.Socket;
//-----------------------------------------------------------------------
// Socket
//-----------------------------------------------------------------------
var socket = new XMLSocket();
//var socket = new Socket("http://****/pow/playpow.svc", 80);
socket.addEventListener(Event.CONNECT, connectHandler);
socket.addEventListener(Event.CLOSE, closeHandler);
socket.addEventListener(DataEvent.DATA, dataHandler);
socket.addEventListener(IOErrorEvent.IO_ERROR, ioErrorHandler);
socket.addEventListener(ProgressEvent.PROGRESS, progressHandler);
socket.addEventListener(SecurityErrorEvent.SECURITY_ERROR, securityErrorHandler);
var success = socket.connect("http://****/pow/playpow.svc/amf", 2000);
if (success)
msgArea.htmlText += "<b>Server connection established!</b>";
else
msgArea.htmlText += "<b>Server connection failed!</b>";
//-----------------------------------------------------------------------
// Métodos
//-----------------------------------------------------------------------
function closeHandler()
{
msgArea.htmlText += "<b>Server connection lost</b>";
}
function connectHandler(success)
{
if (success)
msgArea.htmlText += "connectHandler: OK!";
else
msgArea.htmlText += "connectHandler: NO-OK!";
}
function dataHandler(msg)
{
msgArea.htmlText += "dataHandler: " + msg;
}
function ioErrorHandler(event:IOErrorEvent)
{
msgArea.htmlText += "ioErrorHandler: " + event;
}
function progressHandler(eventrogressEvent)
{
msgArea.htmlText += "progressHandler loaded:" + event.bytesLoaded + " total: " + event.bytesTotal;
}
function securityErrorHandler(event:SecurityErrorEvent):void
{
msgArea.htmlText += "securityErrorHandler: " + event;
}
//--- Handle button click --------------------------------------
pushMsg.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, msgGO);
function msgGO(evt:MouseEvent)
{
if (inputMsg.htmlText != "") {
socket.send(inputMsg.htmlText+"\n");
inputMsg.htmlText = "";
}
}
Het is een chat systeem. Ik weet trouwens dat ik eerst alles goed zou moeten leren hoe het precies werkt. Ik heb daar echter nu de tijd niet voor.
Laatst bewerkt: