Flash ? hopen dat jullie hier verstand van hebben..

Status
Niet open voor verdere reacties.

feyenoord20

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Ey,
Ik hoop dat jullie er verstand van hebben,
zo niet dan zoek ik wel verder,,
maar ik probeer het toch even.
Ik wil met flash een soort rondje
maken,, je ziet het rondje komen.. dan in dat rondje zie je ffies wat, en daarna word ie weer kleiner,,
als voorbeeld heb ik dit even :
Klik hier voor het voorbeeld,,
Dan krijg je eerst een poppetje dat licht te slapen,
daarna gaat hij een berichtje versturen,, en dan loopt hij weg,, en dan komt het wat ik wil weten:
dan zie je een rondje en dat rondje verdwijnt als het ware.. ( ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar als je het filmpje bekijkt snap je het wel :)..)
Dat is dus wat ik met flash wil maken ( alleen het rondje )
als jullie hier echt geen verstand van hebben , maakt niet uit maar laat het mij wel weten,, zodat ik verder kan zoeken ;)

Als jullie me kunnen helpen :thumb:

Echt nog wat:
jullie zijn een :thumb: :thumb: forum..

Greetz,
Frank

Dan zul je met masks moeten werken in flash. Zoek dat maar eens op in de help van Flash en op het internet. Kijk ook eens bij de tutorials op Flashkit.

Voor zo'n rondje, dat almaar groter wordt, zou ik het zo doen...
Open een nieuw bestand en zet in je eerste frame een heel klein rondje (dikte: hairline).
Dat frame kopieer je en plak je ernaast zodat je twee dezelfde frames naast elkaar hebt staan. Sleep dan het tweede frame bijvoorbeeld naar positie 50. Selecteer alle frames en voeg een Motion Tween in zodat je een lange pijl krijgt vanaf frame 1 t/m frame 50. Kies Modify/Transform/Scale en maak de laatste cirkel zo groot als je 'm zelf wilt. De tussenliggende frames krijgen dan automatisch de juiste grootte.

Later kun je deze cirkel gebruiken als layer en b.v. over een afbeelding plaatsen zodat je het effect krijgt als op de site die je noemt.

Bijlagen

Hmm, zou je een voorbeeld voor mij hebben ? ik ben nu bezig met wat jij zei,, als het me lukt heel erg bedankt :thumb:
:o ahah toen jij dat bestandje neerzette plaatste ik dit bericht

Ey, er bedankt..
;) nu kan ik dus of frame 2 gw00n een plaatje invoegen? en die komt op de 8er grond van het rondje ?? ..
en zoals jullie misschien zagen op die link die ik jullie had gegeven,, zag je dat NA het rondje hij verder ging met iets anders.. hoe kan ik dit doen, ik ben namelijk van plan samen met iemand een filmpje te maken :)..

Gewoon op frame 1 weer verder met een filmpje of als het rondje klaar is hem laten verwijzen ,, naar frame 3 waar het filmpje verder gaat ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan