Flash iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Ik ben bezig met een simpel spelletje!
Iedereen kent het denk ik wel, het pong spelletje. Een balkje en een balletje die het beeld door stuitert.

Nu is mijn vraag:
Ik gebruik voor als het plankje de muur raakt, hitTest. Hij reageert er wel op, maar daarna niet meer. Ik heb het plankje gelijk aan de x-coordinaten van mijn muis.

Deze code heb ik nu:
plank.onMouseMove = function() {
if(_root.plank.hitTest(_root.wall)){
} else {
plank._x = _root._xmouse;
}
}

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Als hij de muur raakt, blijft de plank stil staan en rageert vervolgens niet meer. Wat ik wil is dat als je weer weg gaat van de muur dat het plankje dan weer met je muist mee gaat, maar hij blijft dus aan die muur plakken.

Iemand een idee?

Heel hartelijk bedankt vast!

Gr. Ronald!:)

Ik heb wat op de sites rondgesnuffeld, heb ook al heel veel site beken trouwens. Er wordt veel uitgelegd over wanneer het balletje de muur of je plankje raakt. Dat snap ik hoe je daar mee verder moet. Gewoon de x de andere kant op sturen.

Maar ik zit met het probleem dat ik niet weet wat je moet doen als je plankje de muur raakt.

Ik snap er echt helemaal niks van.

Ik heb hier even een simpel voorbeeld toegevoegd!
Ga je met de plank tegen de muur aan en vervolgens met je muis weer naar rechts, dan blijft de plank tegen de muur.

Hij moet weer meet terug!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan