• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Flash in VBA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wizwat

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hai,

Als opstartscherm van mijn userform wil ik graag een kleine flash movie laten zien.

Ik heb via 'extra besturings elementen' een Shockwave Flash besturingselement toegevoegd. Ik kan nu eenvoudig mijn Flash movie hierin plaatsen. Nu komt het.
Als ik vervolgens mijn userform laad, speelt mijn flash movie niet af? Via rechter muisknop 'play' doet 'ie het wel.

Iemand een idee hoe ik de movie kan spelen als mijn userform 'begint'. Dit ziet er nl echt wel stoer uit!!

Ik ben benieuwd.

Hallo Wizwat,

Probeer bij het laden van je Userform 's deze code er in te zetten:

Private Sub UserForm_Activate()
Me.ShockwaveFlash1.Play
End Sub

Uiteraard ShockwaveFlash1 vervangen door de naam van je besturingselement. Vermoedelijk is deze naam dezelfde.

Enne... als het lukt: Verwittigen... en zo je er niets op tegen hebt: Die *.swf file 's aan mij doorspelen. Het is nieuw voor mij, en zou dit ook graag 's testen (En indien ik toestemming krijg... op m'n website plaatsen.)

mvg,
Luc

Hallo Luc,

Top! Werkt prima!!

Moreel voel ik me een beetje bezwaard de .swf aan je door te spelen. Sorry. Het betreft nl ons bedrijfslogo. Aangezien ik voor een bekend Nederlands bedrijf werk heb ik liever dat dit geheel binnen het bedrijf blijft.

Flash is een kwestie van een paar online lessen volgen (kijk eens op http://www.gotoandlearn.com/) en veel doen.
Ik moet echter wel bekennen dat ik vrijwel geen action script schrijf maar meestel met de tween functie uit de voeten kan (ik gebruik veel flash voor presentaties).

Maar goed, dat is voor een ander forum. Gewoon eens beginnen aan Flash en er gaat een wereld voor je open. Echt de moeite waard.

Thanks!!
:thumb:

Oh... er wordt je niets kwalijk genomen hoor.
Sowiezo heb ik ook hier voordeel uit, vermits ik het nog niet kende. En de link die je me gaf, zal ik zeker 's bekijken. Wie weet komt het nog van pas (waarschijnlijk wel.)

Ook bedankt dus. :)

Luc

...........

Fantastisch, ik hoor graag dat flash ook in excel gedraait kan worden, whoehoe.
Ben redelijk in flash en begin nu ook redelijk excel onder de knie te krijgen.

Zou je misschien hier je excel code kunnen posten, met je userform dan maak ik er wel een flash clipje bij en post het dan als geheel hier :0

Thanks.

Groet,
Ferenc

ps.
voor flash tuuts:
www.kirupa.com

Laatst bewerkt:
Haha... dat hoor ik graag.

Laat ons samenwerken: Jij bezorgt me een flash clipje ... en ik zet het op een Userform.
Om het even wat (als het maar niet racistisch; sexistisch of kwestsend is).

Overigens zal het ook voor jou geen probleem zijn dit in Excel te zetten. Maar ja... ben ook enthousiast natuurlijk :p

Je kan het opsturen naar: lucheyndrickx@skynet.be

Luc

Enne... het besturingselement heeft nog een aantal andere eigenschappen en methodes. Ik weet nog totaal niet wat dit kan inhouden... maar dan kan ik daar meteen ook 's naar kijken.

Laatst bewerkt:
Thats the spirit.

Luc,

Hierbij een voorbeeld file vanuit flash.

In de zip zitten drie files:
een fla, welke alleen te openen is in flash
een swf, das de file die jij nodig zal hebben, dit is de 'geparsde'code (als je dat bij flash zo zegt).
en een html file voor als je de swf file in je internet programma wilt afspelen.

tevens heb ik van het filmpje een knop gemaakt met jouw website erachter, ben benieuwt of het via excel ook werkt om op je pagina te komen.

Succes en hoor van je bevindingen.

Groet,
Ferenc

ps.
hier kan je hem live zien:
http://62.59.244.86/luc
(niet altijd online, eigen webserver op desktop)

ps 2.
bestand verwijderd, update bij post #12 :)

Laatst bewerkt:
Effe snel een antwoord, nog voor ik je bestand heb opgehaald:
Via het besturingselement Webbrowser, kan je ook webpagina's in Excel bekijken.
Enne... dat heb ik wel al in een invoegtoepassing verwerkt.

Kan je alvast bekijken. Het geeft mogelijkheden.

ps. Die webbrowser is een standaard die ik in al m'n toepassingen inbouw. Zo kunnen klanten zeer snel m'n website bezoeken <grijs>
Werkt helaas niet in alle versies.

http://www.newbytes.be
Excel => Addin's => 15 Webhulp.

Luc

Thanks voor je tip zal er morgen mee gaan stoeien,

Groet,
Ferenc

ps.
heb je net ook een private mail gestuurt :)

Whaaaa .... gewoonweg prachtig.
Ik kon het niet laten om al 's te testen. En het lukt hoor.
Ga nu slapen... morgen nog wat meer testen... en jullie zien het resultaat nog wel.

of... hoe je zelfs met een goede vraag iemand iets kan bijbrengen :p

Luc

Hoi,

Voorlopig heb ik nog niet veel meer kunnen doen, dan filmpje laden en afspelen.
Zelfs m'n foutief geschreven E-mail adres heb ik nog niet kunnen aanpassen (Ik ontbreek waarschijnlijk nog wel de juiste programma's om Flash te bewerken)

Toch post ik het bestandje alvast hier. Voor wie zelf een Flash heeft: het is zeer makkelijk te gebruiken.

Bestanden uitpakken, en in één en dezelfde map plaatsen.

mvg,
Luc

Bijlagen

Luc,

Excuus voor het foute email adres. Hierbij als nog het juiste adres in de file en wat aanpassingkjes gedaan zodat de tekst niet meer verschijnt buiten de button (mbv een mask).
Een goed voorbeeld, snap het nu zelf ook :)
Dank je wel.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ik ga het meteen op m'n site zetten.
Ik denk dat er nog mensen zijn die dit interessant zullen vinden.

overigens:
waarvoor dient dat fla bestand?

mvg,
Luc

He, leuk om te lezen dat hier op doorgegaan wordt.

Het .fla bestand is het bestand dat je in Macromedia Flash kunt bewerken (dus niet de Flash player!!).

Als je eens wilt stoeien kan je vlg mij wel een 30-day trial versie halen van www.macromedia.com.

Groet!

Luc,

Je laat er geen gras over groeien. Heb je website gechecked en de code daarvan afgehaald. Dank je wel.

Als je nog vragen hebt over flash of de button nog iets aangepast ziet worden, hoor ik het graag.

ferencmethorst@hotmail.com

Groet,
Ferenc

ps.
www.adobe.com (macromedia is sinds een paar maanden ingelijfd, wachten op flash 9 met volledige samenwerking met photoshop :) )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan