Flash installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoeks90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
3
De nieuwe versie van Flash installeren lukt me niet.
In een oude post (2005) op dit forum staat beschreven hoe je dit kunt verwijderen (zie onder). Dit heb ik allemaal gedaan.
Bij het installeren krijg ik de melding 'klik hier om het volgende active-x besturingselement te installeren: adobe flash player van abode systems.
Vervolgens krijg ik in de linkerbovenhoek een rood kruisje.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?



Dit is de methode die ik heb doorlopen:
Als je SpywareBlaster gebruikt, kijk dan eerst eens in dat programma onder Tools of Flashkiller ingeschakeld is.
Schakel die uit als dat het geval is en probeer of Flash dan wel werkt.

Als dat de oorzaak niet is, kun je het best de Flash en Shockwave Flash Players eerst handmatig verwijderen en ze daarna opnieuw downloaden en installeren.
Dat doe je op de volgende manier:

Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en verwijder (indien aanwezig) Macromedia Shockwave Player.
Ga dan naar Start > Zoeken en zoek het bestand Flash.ocx.
Noteer het volledige pad naar het bestand.
Voor Windows 2000 is dat bijvoorbeeld C:\WinNT\System32\Macromed\Flash.
Doe het zelfde voor het bestand Swflash.ocx.
Afhankelijk van de speler(s) die geïnstalleerd is (zijn) vind je één van deze twee bestanden of beide.

Van de gevonden bestanden moet nu eerst de registratie opgeheven worden, voordat je ze kunt verwijderen:

Ga naar Start > Uitvoeren en type in het invulvak regsvr32 pad \ bestandsnaam /u

In Windows 2000 zal dat voor het bestand Flash.ocx dus regsvr32 C:\WinNT\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u worden.
(Die /u - voorafgegaan door een spatie! - staat voor unregister en zorgt ervoor dat de registratie wordt opgeheven.)
Klik vervolgens op OK. Je krijgt een venstertje te zien dat aangeeft dat de deregistratie geslaagd is.
Is dat niet het geval, dan heb je het pad niet helemaal goed ingevuld.
Herhaal dit voor elk Flash.ocx- en Swflash.ocx-bestand dat je gevonden hebt.

Nadat op deze manier de registratie is opgeheven, verwijder je de gevonden .ocx-bestanden.

Ga dan weer naar Start > Zoeken, zoek het bestand Swflash.inf en verwijder dat eveneens.

Start de computer opnieuw op, ga naar http://www.macromedia.com en download/installeer achtereenvolgens de Flash Player en de Shockwave Player.

NB: Om tijdens het downloaden/installeren geen problemen met de ActiveX-componenten te krijgen, ga je in Internet Explorer naar Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau.

De beveiligingsinstellingen voor ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen moeten als volgt zijn:

- ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen
- ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen
- ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen
- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen
- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen
Guus.[/I]
 
Computeraar, je hebt me zojuist de gouden tip gegeven.
Het was in een mum van tijd voor elkaar.
Bedankt.
 
probeer het eens met firefox...
heel raar, kwam ik achter met toeval...
met IE7 had ik flash nodig, opende ik de site per ongeluk met Mozilla Firefox, had ik geen flash nodig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan