flash installeren op linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik heb gisteren Suse Linux 9.0 professional gekocht. Op zich een prima systeem, maar ik heb een beetje moeite met het installeren van programma's. Zo probeer ik al een de halve dag de Flash plug-in voor Mozilla te installeren. Maar dat gaat niet helemaal goed. Ik heb het tar bestandje uitgepakt. En ik krijg de install flash player map. Maar als ik dan een shell commando uitvoer en de installatie begint, krijg ik de melding dat ik non-root user ben. Terwijl ik de KDE sessie toch met de root gebruikersnaam en password automatisch inlog. Weet iemand een makkelijke manier om de plug-in en andere programma's makkelijk te installeren op Linux?

Dit is de foutmelding:
You are running the Macromedia Flash Player installer as a non-root user.

Hoewel ik Debian draai, zijn sommige zaken hetzelfde (hoop ik).

Start een console sessie met CTRL+ALT+F2 en log in als root. Installeer dan de flash plugin. In KDE ben je een 'user' die geen rechten heeft software/applets te installeren.

typ in het consolevenster login of doe "su root"
dan zou het toch moeten werken.

Als je suse9 gekocht hebt moet je eens gaan snuffelen op je cd's.
Ik kan me bijna niet voorsellen dat er geen Flash-plugin.rpm op een van de cd's is, evenals java (jre).
Mocht je het niet kunnen vinden kun je altijd de suse rpm van deze site proberen, http://sluglug.ucsc.edu/macromedia/site_ucsc.html
de rpm is voor suse8 versies maar doet et waarschijnlijk ook goed op 9.
Ook staan er op de site rpms voor conectiva , mandrake , fedora en redhat.
Ook is er een .deb voor debian.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan