flash - Meerdere effecten over één image

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Heb een plaatje geimporteerd in flash, met daaroverheen een effect die het plaatje rond laat draaien! Nu wil ik over dat zelfde plaatje een blur-effect toepassen zodat het plaatje al ronddraaiend in het niets verdwijnt. Iemand een idee hoe ik twee effecten op een layer/image plaats, of hoe ik het anders voor elkaar krijg?

BvD

Je bedoelt gewoon dat het plaatje langzerhand doorzichtig wordt?

Dat kan dan met ALFA (Bij eigenschappen, weet niet precies.) Dan zet je gewoon in het eerste frame de alfa op nul en bij de laatste frame op 100%. Dan nog even een motion tween ertussen en hij vervaagd langzaam. :)

Geplaatst door T._de_vries
Dan zet je gewoon in het eerste frame de alfa op nul en bij de laatste frame op 100%.
Dat zou ik andersom doen, anders wordt het plaatje langzaam zichtbaar i.p.v. dat het langzaam verdwijnt.:)

Guus.

Maar waar kan ik dat vinden? Eergisteren mijn eerste movie gemaakt dus ben echt een noob!

Geplaatst door Tarabass
Maar waar kan ik dat vinden?
Hier - zie bijlage.
Als voorbeeld een blauwe cirkel die voor 80% doorzichtig is gemaakt. Alpha is dan 20%.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeert en idd lukt dat wel, maar krijg het nu niet voor mekaar om het plaatje frame voor frame in te stellen met alfa omdat het zeg maar één lang frame is door dat rotation-effect. Pas ik dus één frame aan worden ze allemaal aangepast :(.

Dan zul je het effect op een andere manier moeten maken.
Zoals T_de_Vries al zegt kun je een motion tween maken waarbij het object in het eerste frame een alpha van 100 % heeft en in het laatste een alpha van 0 %.
De rotatie kun je ook in die motion tween verwerken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Het is al weer wat duidelijker,maar denk toch dat ik maar wat tutorials ga zoeken en bekijken. Het is moeilijker dan ik dacht, vooral het progje zit raar in mekaar. Erg onoverzichtelijk vind ik..

Iig bedankt,...:thumb:

Geplaatst door Tarabass
Het is moeilijker dan ik dacht, vooral het progje zit raar in mekaar. Erg onoverzichtelijk vind ik..
Je bent niet de enige die dat vindt.:)
Ik gebruik Flash alleen als het niet anders kan.
Met Swish kun je een heleboel wat in Flash ook kan en het gaat een stuk makkelijker.

Guus.

Ik had al eens iets over swish gelezen idd. Ga dat maar eens opzoeken denk ik, want dat flash wordt je niet echt goed van :p . Ik heb een grote monitor, zit ik nog in zon klein venster te turen:confused:

En dan al die opties die verborgen zitten in één of ander menuutje! Snap niet waarom ze het niet net zoals beeldbewerkingsprogjes hebben gemaakt, of nog beter als muziekprogramma's. Je zou dan bijvoorbeeld een effectenbak kunnen aansluiten op een sequencer en aan een knop kunnen draaien zodat je het ook echt gelijk (tijdens het spelen) ziet.

Denk dat ik macromedia maar even ga bellen ;)

Bedankt voor je moeite en de tip naar swish...

Swish Pro Suite [SwishMax + SwishStudio 1.5]

is dit hem btw?:p

Kijk hier maar even. SwishStudio is misschien wel leuk, maar niet echt nodig.
Ik gebruik zelf Swish 2. SwishMax heeft te veel dingen die ik niet gebruik.
Waarom ze dat Flash zo onlogisch hebben gemaakt begrijp ik ook niet. :confused:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan