flash niet downloaden, firewall??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marije1981

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2004
HELP,

Een tijdje geleden was er nog niets mis en had ik gewoon nog flash macro media (ofzo iets) maar nu is hij spoorloos verdwenen!

Ik kan pagina's met flash niet meer openen, zie het dus niet meer. En kan tot overmaat van ramp flash zelf niet meer downloaden. Misschien dat ik ongemerkt achter een firewall zit? niet dat ik weet..
Ik heb ook geen sp2 (dat ik weet)

Wie o wie helpt mij uit de brand...??

THNX alvast

Probeer het volgende eens:
Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en verwijder Macromedia Shockwave Player als die aanwezig is. Als Macromedia Shockwave Player niet in de lijst Software voorkomt, zoek dan of het bestand swflash.inf op het systeem aanwezig is en verwijder het als dat het geval is.
Zoek vervolgens het bestand Flash.ocx en verwijder dat ook.
Download daarna hier de Flashplayer en hier de Shockwave Player.
Daarna zou je pagina's met Flash weer gewoon moeten kunnen zien.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

bedankt voor je hulp.. maar still no luck.
Ik heb shockwave verwijdert en ook die andere twee bestanden. MAARRrrr als ik naar de pagina ga om flash macro media te downloaden en klik op downloaden...
Hij opent de pagina, laat niet de movie zien (logisch want hij is nog niet geinstalleerd.. maar opent niet het scherm waarbij je op 'yes' moet drukken.
Ik heb bij internetopties alle security-settings op laag en zeer laag gezet, omdat ik dacht dat het daar aan zou liggen..
Ook niet dus.
Misschien handig om te vermelden dat ik windows 98 heb.. en gebruik maak van veel virus-scanners en spyware-troep.. misschien dat dit het blokkeert??

wie o wie??

Probeer het eens door eerst Internet Explorer te herstellen:
Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software.
Selecteer Microsoft Internet Explorer 6 SP 1 en Internet-werkset in de lijst en klik op Toevoegen/Verwijderen Je krijgt dan een venstertje te zien, waar je de hersteloptie kunt kiezen.
Probeer het dan nog eens.

Guus.

hmm mijn vorige bericht staat er blijkbaar niet op..

ik heb dus shockwave eraf samen met die bestandjes.. nog niets.. als ik flash wil downloaden laat hij niet het schermpje zien waar je op 'yes' moet klikken..
Bij internetopties heb ik alles al op laag gezet, ook geen succes. ik gebruik windows 98, heb veel virus-scanners en antispyware-troep misschien dat dit iets tegenhoudt??

wie o wie??

jep ik heb spywareblaster buffy.. ligt het daar aan?? blijkbaar mijn vorige bericht dus wel geplaatst.. sorry negeer mijn vorige reactie

Geplaatst door marije1981
jep ik heb spywareblaster buffy.. ligt het daar aan??

Start SpywareBlaster, kies "Tools", klik in het menu op "Flash Killer" en kijk of er misschien een vinkje staat voor "Disable and Block Macromedia Flash"... Zo ja, verwijder dat vinkje dan.

jeeeeh, gelukt.. lag dus aan spywareblaster..

lang leve buffy (en ook guus) Thnx voor de hulp..

:thumb: :love: :thumb:

wat moest ik toch zonder jullie en dit forum... zucht:)

Graag gedaan.:)

Wil je nog even klikken op "Vraag is opgelost"? (In de rechterbenedenhoek van deze pagina.)

Geplaatst door buffy
Start SpywareBlaster, kies "Tools", klik in het menu op "Flash Killer" en kijk of er misschien een vinkje staat voor "Disable and Block Macromedia Flash"... Zo ja, verwijder dat vinkje dan.
Aha! Dus dat kan het ook nog zijn.
Dit staat na installatie van SpywareBlaster toch niet standaard aangevinkt? :confused:
Ik zie dit probleem wel vaker en meestal helpt dat flash.ocx-foefje wel, maar als dat niet het geval is kan het dit dus zijn.
Weer wat geleerd.:)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan