Flash problemen en systeem herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heartagirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Ik ben hier nieuw en hoop dat ik mijn vraag in het goede forum stel omdat ik met meerdere problemen zit.
Mijn 2 grootste problemen zijn deze:

1) Sinds kort crasht shockwave flash als ik op facebook probeer farmville te spelen. Het begon ermee dat alles erg traag laadde (en ook mijn pc trager werd) en een niet reagerende browser tot het probleem dat ik nu heb met de crash.
Het vreemde is dat ik dit probleem niet heb als ik op een ander account farmville speel. Deze farm is kleiner en laad wel volledig en crasht ook niet direct.
Ik heb ondertussen al 4 verschillende browsers geprobeerd en echt alles geupdate maar niks helpt.
Bij de ene browser krijg ik de melding dat het gecrasht is, bij de ander alleen een wit scherm met een uitroepteken in het midden.

2) En dit is pas echt vreselijk vervelend. Omdat ik er na dagen proberen van oplossen beter vanuit kan gaan dat er ergens iets verkeerd zit in het register probeer ik om mijn systeem te herstellen naar de oorspronkelijke installatie. Dit probeer ik te doen met een dvd die bij de pc geleverd werd en hiervoor bedoeld is. Het probleem is dat deze dvd wel opstart, al duurt alles langer dan zou moeten, en in het begin krijg ik ook het juiste venster... alleen na ongeveer 50 seconden heb ik slechts nog een zwart scherm. Ik hoor dat de pc nog wel een tijdje bezig is maar zie niks gebeuren en uiteindelijk gebeurd er niks meer. Na opnieuw opstarten is er dan ook niks veranderd en/of geinstalleerd. Dit probleem van een zwart scherm heb ik met elke dvd waarvan ik iets wil installeren. Zolang ik gewoon windows heb opgestart kan ik alles zien dat ik moet zien als ik een dvd start, het zwarte scherm is een probleem dat ik alleen heb als mijn pc opnieuw opstart of als ik opstart via de dvd.

De problemen worden steeds ingewikkelder en erger en na ruim een week alles proberen zonder resultaat ben ik het goed zat en denk dat de beste oplossing is om 'gewoon' te formatteren en alles opnieuw te installeren... maar dat kan dus niet zolang ik niks kan installeren door het zwarte scherm.

Weet iemand een oplossing ???
Ik gebruik trouwens Windows XP.
Alvast bedankt!

Tsja, het gevoel bekruipt me dat je pc mogelijk besmet is, heb je een firewall, scan je wel eens op malware? Schoon je je pc wel eens op?

Je zegt het zelf al, een verse install zou een hoop problemen oplossen. Zorg wel dat je alle drivers en installatie cd's bij de hand hebt (wxp, moederbord drivers, videokaart enz).

Voor je daarmee begint vergeet dan niet je persoonlijke bestanden te scannen en op te slaan, zorg dat je systeem daardoor niet weer besmet kan worden.

Nog een tip: check je hardware, kijk of er niet te veel stof in de ventilatoren zit b.v. en of alles netjes is aangesloten.
Start je pc niet meer van cd?
Kom je nog wel in het BIOS, dan kun je daar de opstart volgorde aanpassen.
Helpt dat allemaal niet, reset de bios dan eens.
Soms is daar een schakelaar of brugje voor (op het moederbord), andes kun je de accu er uithalen en een minuut later weer terug stoppen.
De accu/batterij is meestal een knoopcel ter grootte van een 2-euro munt (CR 2032 oid) .

Succes

Dank je voor je antwoord.
Ja dat doe ik allemaal regelmatig en scannen op virussen en malware e.d is ook het eerste dat ik gedaan heb. De pc is ook 2 weken geleden nog open geweest om het stof te verwijderen en gister ook nog eens om idd te controleren of alles goed was aangesloten.
Bios ben ik zelfs vanmorgen nog geweest en idd ook opstart volgorde veranderd wat niet echt helpt.
Starten van cd doet de pc wel alleen na dus ongeveer een minuut heb ik alleen nog een zwart scherm waardoor ik dus ook niet kan zien wat er gebeurd.
Ik heb 1 grote schijf leeg gemaakt en geformatteerd om daar windows op te installeren zodat ik de c: schijf kan formatteren. Van die installatie is een deel gedaan, ja zelfs met zwart scherm, alleen is de installatie niet voltooid en werkt dus ook niet.
Het is gewoon een heel vreemd en lastig probleem dat mij even boven mijn hoofd groeit.

De accu heb ik nog niet geprobeerd dus dat zal ik als laatste poging ook proberen.
Bedankt!

Even een update: het is me ondertussen gelukkig gelukt om een clean install te doen en een aantal problemen zijn inderdaad direct opgelost :)
Het enige probleem dat wel nog blijft is het probleem met flash die crashed en dan voornamelijk als ik op facebook het spel farmville probeer te laden.
Ik heb het net geprobeerd met firefox zodat ik de foutconsole kon bekijken en hij geeft buiten veel waarschuwingen ook een aantal fouten zoals onderstaande:

Fout: uncaught exception: Error: Geen toestemming voor <http://apps.facebook.com> om eigenschap Proxy.InstallTrigger te lezen (een soortgelijke fout krijg ik ook als ik facebook zelf bezoek)

Fout: a.instance is null
Bronbestand: http://zynga2-a.akamaihd.net/zbar/static/zbar/2.5/15592/js/zbar.js
Regel: 1

Daarbij word op het moment dat ik farmville probeer te laden mijn computer vreselijk langzaam en maakt overuren lijkt het.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Nogmaals bedankt voor alle hulp zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan