Flash site opsplitsen, zodat laden niet zo lang meer duurt.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Essje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Essje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Hoi, ik zit met een probleempje..
Ik weet wel wat van Macromedia Flash alleen ben ik nooit zo'n ster in action scripting geweest... dit kun je wel merken als je naar mijn site wilt gaan.. het duurt minstens 2/3 minuten voordat hij geladen is. http://www.esselinekeeven.nl.
Nu weet ik dat je de boel kunt opsplitsen, alleen hoe? Welke scripts kan ik toepassen?
Wie kan mij uit de brand helpen?

Groetjes Essje:confused:

Dat is nou precies de reden waarom ik geen flash gebruik. Laden duurt lang, er is geen "skip intro" op je site, en hoe mooi die er ook uit ziet, als laden te lang duurt dan ben ik weg! En velen met mij... :)
Websites uitsluitend gebouwd in Flash zijn de nachtmerrie van vele gebruikers en ontwikkelaars (tenminste die zich aan de w3c aanbevelingen willen houden). Gebruik Flash alleen wanneer het wat toevoegt, bouw bv de menu structuur in (D)HTML of PHP ofzo maar beter niet in flash.
Dat geeft zeker kortere laadtijden, en je kunt ook bepalen wanneer welk onderdeel geladen dient te worden.
Flash is ook een rampenplan voor de vindbaarheid van je site op het wwweb. Bovendien zijn (waren?) de tools om flash te ontwikkelen erg prijzig.
Voor mij genoeg redenen me daar verre van te houden, behoudens een incidenteel (voorgekookt) flash-filmpje of animatie.
Dus vwb flash zelf kan ik je niet helpen, alleen het advies om nog eens te overwegen of je wel uitsluitend flash gaat willen...

Flash op zich is niet verkeerd, je kunt er mooie dingen mee doen. Alleen is het m.i. niet bedoeld om sites mee te bouwen.

Laatst bewerkt:
Bij mij duurde dat ongeveer 3 seconden en de pagina was geladen.
dus sneller zal het wel niet kunnen zeker?
Een opmerking:
De slideshow van grafisch iets trager laten lopen. Je hebt de tijd niet om een ontwerp te bekijken.

Laatst bewerkt:
Ja hij is sinds gister sneller geworden, omdat ik de boel heb opgesplitst. Hij was veel trager. Ik zal grafisch nog aanpassen, bedankt voor de tip.

Groet,

Essje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan