Flash ( .swf ) website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo iedereen!

Vandaag wil ik gaan beginnen aan mijn eigen website, en ik wil deze gaan maken in de ( verouderde ) Macromedia Flash 8. Ik heb een gratis website op Webs.com
Wat ik dus van plan ben, en ik wil wel eerst weten of het werkt voor ik eraan begin, is of dat je een .swf bestand kan uploaden naar webs.com, en je deze kan laten "afspelen" als je naar de site gaat.
Dit .swf bestand vormt dan dus mijn site. Wat ook kan in Flash, is exporteren naar .html
Ik ben hier nog totaal een "noob" in, dus als iemand mij verder kan helpen, zou ik dat erg waarderen!

Waarom wil je hem perse in Flash maken? Zeker als je toch van plan bent hem naar HTML te exporteren is dat ietwat raar. Je rkijgt een beter resultaat als je gewoon gelijk in HTML en CSS begint. Bovendien heb je daar een geen dure software voor nodig, iets als notepad++ (notepad maar dan wat uitgebreider) is al genoeg. De twee onderste links in m'n handtekening bieden een goede introductie voor HTML/CSS.

De reden waarom ik in Flash wil werken, is omdat ik het programma goed beheers, en het erg simpel is mooie animaties te maken voor je website.
Ik wil het liefste echt bij Flash blijven, ook al is het onpraktisch.

Als je niet veel van codes kent of wilt programmeren kan je flash gebruiken.
Alleen de meeste mense hebben geen flash op hun smartphones/iphones..

Hij bedoelt wss met exporten naar HTML gewoon de swf te zetten in een html file?
Deze website heeft een hoop uitleg http://www.webdesigndev.com/flash/learn-how-to-create-a-flash-website :thumb:

Adobe heeft ook een gratis programma ervoor! Project ROME <- handig progje

Laatst bewerkt:
Dank voor de link! :)
Op Youtube zijn ook tal tutorials te vinden. Maar de vraag is dus, is het mogelijk het .swf bestand op Webs.com te uploaden, en deze te laten afspelen wanneer iemand mijn link ( vb. example.webs.com ) bezoekt?

Ik heb een tijdje geleden ook eens een flash website op webs.com gezet. Dat werkte goed.

in je index.html verwijs je simpelweg naar de .swf file en dan gaat alles goed :D

http://rickvanlieshout.webs.com/ Dit is zo'n oude site waar ik aan het expirimenteren met flash was

@Loeri

De 2e link die je stuurde, die is erg handig. Zou je kunnen uitleggen hoe je die gemaakt hebt? Alvast bedankt :)
*De 2e link onder voorbeelden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan